Krémes forró csoki alaprecept (nyers változatban is)

A nyár kellős közepén fagylaltreceptekkel kellene előrukkolni… De én a héten bizony forró csokira vágytam, igazi csokisra, forróra, krémesre… De szerintem nem bennem van a hiba :-)
Azon agyaltam, mivel lehet IGAZÁN krémessé tenni egy egészséges forró csokit. De hát persze, mivel mással – a nyersevők krémesítő jolly joker-jával: a banánnal. Szerepeljen itt most ismét egy alaprecept. Több variáció is megfogalmazódott már bennem, mihelyt túl vagyok a tesztelésen, feldobom őket is. Ha az idő ilyen marad, akkor hamarosan :-) Ha végre igazi nyár lesz, akkor átállok a fagylaltokra, és majd ősszel-télen folytatom a forró élvezetek kutatását ;-)

Hozzávalók (bögrénként, bár ember legyen a talpán, aki ennyinél megáll):
  • 1 banán (ha kapunk barnult, jó érettet, olyat szerezzünk be hozzá) 
  • 1 dl víz (nyilván tejjel is lehet, de olyan krémes, hogy felesleges bele) 
  • 2 teáskanál kakaó/karob (én felesben tettem) 
  • 1 teáskanál méz/valamilyen természetes édesítő (ez ízlés dolga, lehet, hogy Neked több kell – és természetesen attól is függ, milyen érett a banánunk)
Elkészítés:
  • Főzős változat: turmixoljuk össze a hozzávalókat, öntjük egy edénybe és melegítsük fel. Fel is forralhatjuk, de kevergessük, oda ne égjen, mert keserű lesz a kakaó. Én akkor kapcsoltam le, amikor épp elkezdett forrni. Pudingosan krémes lett… 
  • Nyers változat: tegyük a „száraz” hozzávalókat a turmixba, és forró vízzel turmixoljuk össze. Így kevésbé sérülnek az enzimek, de nem is lesz olyan sűrű. A banán is hűt rajta, a végére ez a verzió inkább csak langyos lesz. De hát valamit valamiért…

Mielőtt nekiláttam volna, körülnéztem a webes gasztrovilágban, mintegy megerősítést keresve, hogy valaki csinált már ilyet. És igen :-)
http://pocakpanna.blogspot.com/2010/09/bananos-forro-csokolade-kremes-edes.html

Megjegyzések