Puding alaprecept

Ajánlom főként Évinek és Edinának, hogy a „szülifeli” alatt ne a zacsishoz nyúljanak ;-)

Persze, persze, tudom, pudingot főzni gyerekjáték... Na de mi van akkor, ha a zacskós helyett egy egészséges változatot szeretnénk? Amikor elkezdtem figyelni az étkezésemre, tudtam, hogy bajban leszek a pudinggal. Egyik nagy kedvencem, a főiskolás években elképzelhetetlenek voltak a szerda esték egy nagy bödön puding nélkül (nem a puding maga a lényeg, ehhez képzeljünk még hozzá 3 lányt, és a szokásos szerda esti műsort: a Született feleségeket...)

Egy drogériában láttam biopudingot, a mezei boltihoz képest persze 2-3-szoros áron. Elképzelni sem tudtam, milyen összetevője lehet egy bio csokipudingnak. Nos, dobtam egy hátast (az egyszerűségétől...): 80% kukoricakeményítő, 20% kakaó. „Hogy ez nekem nem jutott eszembe...” A keményítő sem éppen a legegészségesebb, de legalább aroma és színezékmentes édességünk lesz. Arról nem is beszélve, hogy szabadjára engedhetjük a fantáziánkat... Hiszen már nem csak olyat készíthetünk, amit előre tasakolnak... :-)

Hozzávalók:
  •  fél liter folyadék (tej, növényi tej, víz, gyümölcsturmix, bármi...
  • 2 púpozott evőkanál keményítő (pl. kukorica, tápióka)
  •   ízesítés (vanília, kakaó/karob, fahéj, kókusz, ... ... ... ... ...)
  •  méz/növényi szirup



Elkészítés:
  • egy kevés folyadékot keverjünk el a keményítővel és az ízesítővel, a többit tegyük fel a gázra
  •  lassan, folyamatos kevergetés mellett csorgassuk a sűrű keményítős folyadékot a többihez
  • forraljuk össze
  • töltsük formába, pohárba, de használhatjuk sütemény töltelékének is


Jó étvágyat, kellemes csajos estéket mindenkinek :-)



Forrás: Biopudingos zacskó :-)

Megjegyzések

  1. Nagyon tetszik a recept,ezt muszáj lesz kipróbálnom.
    A csajos esték emlékére..:)
    Évi

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése