Fűszeres édesburgonya sütve

Nem állítom, hogy desszertstop lesz, mert épp most sült ki egy újabb remekmű :-) De most folytassuk inkább a "gyorsan, egészségesen, finomat" - mozgalmat... :-) Könnyű, finom, gyorsan elkészíthető vacsora. (Vagy egy laza ebéd.)

Hétköznapi vacsi... :-)



Láttam már zöldségesnél édesburgonyát, de akkor nem vettem. Utána már persze hiába is kerestem... Murphy. Majd egy bioboltban rám mosolygott a zöldséges pultról... Nem tudtam még, mi készül belőle, de nem hagyhattam, hogy ismét kicsússzon a kezeim közül :-) Hazavittük, én pedig elkezdtem kutakodni, mit is kezdhetnék vele. Nos, nem kell túlspilázni, csak megsütni, és valamivel meglocsolni ;-) 

Hozzávalók 2 főre:

  • 1 nagyobb édesburgonya (jóóó nagy :-D)
  • néhány evőkanál olívaolaj
  • zöldfűszerek ízlés szerint
  • (himalája) só
  • tejföl, néhány gerezd fokhagyma


Elkészítés:

  • Az édesburgonyát megpucoljuk, hosszú, vékony csíkokra vágjuk (vagy ahogy jól esik...)
  • Eloszlatjuk rajta az olajat, a fűszereket és a sót. Ezt úgy is csinálhatjuk, hogy beletöltjük őket egy nejlonzacsiba, majd jól összerázzuk.
  • Egy nagy tepsibe terítjük, majd megsütjük. 10 perc sütés után forgassuk át a szeleteket, és süssük újabb 10 percig.
  • Fokhagymás tejföllel meglocsolva issssssssteni...


Megjegyzések