Nyers mákos guba

Anya, ezt feltétlenül próbáld ki!!

Nem ez lett volna a következő recept a sorban, de tegnap elküldtem a húgomnak facebook-on a képet, és az ismerősök elkezdték lájkolgatni, gondolom, akkor kívülről is guszta lehet, nem pedig én vagyok ennyire elfogult. Én már az ízét is tudom ;-)) A tesóm azt is mesélte, hogy anya pont a héten készített hagyományos mákos gubát. Ez a családi telepátia :-)))

Nóránál (Fitt Nők blog) láttam ezt a receptet, megkívántam, elkészítettem :-) Kétszer is asztalra került már, mert annyira finom :-)
A nyers ételek kimaradtak mostanában, még nyáron is, mert itt Ausztriában 20 fok körül mozgott a hőmérséklet, így inkább forró teához volt kedvem, mint ahhoz, hogy pl. dinnyét majszoljak... De most megtört a jég ;-) El is felejtettem, hogy mivel csak a lényeg van ezekben az ételekben, mennyire koncentrált ízük van. És picike is elég belőle, jól lehet lakni vele. A hagyományos mákos gubát is szeretem, de csak ha anyu készíti, én nem pepecselek a kifliáztatással. És csak rá van szórva egy kis mák. Ez viszont töményen mákízű. Nem dumálok tovább, íme a recept!



Hozzávalók személyenként (elég nagy adag):

  • 2 banán
  • 4 ek. mazsola vagy más aszalt gyümölcs
  • 1 dl víz
  • 8 ek. mák


Elkészítés:

  • A mazsolát beáztatjuk a vízbe és legalább egy órán át állni hagyjuk, majd összeturmixoljuk.
  • Megsúgom: ha eleve a turmixgépben hagyjuk ázni, kevesebbet kell mosogatni ;-)))
  • Hozzáturmixoljuk a mákot is (nem kell ledarálni, a gép úgyis elviszi).
  • Nézzük meg, tetszik-e az állaga, kóstoljuk is meg. A mazsola miatt jó édes, de ha nem ízlik, mehet bele pici méz. Tetszés szerint adhatunk hozzá mákot vagy vizet, ha sűrűbb vagy épp folyósabb masszát szeretnénk. Ez így nekem pont kellemesen krémes lett.
  • A banánt felkarikázzuk, ráöntjük a mákos öntetet.




Forrás: http://www.fittnok.hu/nyers-makos-guba-mannatural-modra

Megjegyzések