Mentolos nyírfacukorka

Ha már egészséges életmód, és elhagyjuk a cukrot... Akkor kell valami a jól bevált "Negro" helyett, ha az ember fia/lánya megfázik...
Az ugye nem életmódváltás, ha száz kiló finomított cukor helyett száz kiló xilitet eszünk. Szóval azt nem javaslom, hogy reggeltől estig xilitet szopogassunk, de ha szükségét érezzük, akkor inkább ehhez nyúljunk...
Párom meg volt fázva néhány hete, neki készítettem. Nagyon szépen tisztította az orrát!

Az illóolajnál felhívnám a figyelmeteket, hogy nagyon figyeljetek oda a minőségre!! Házi kozmetikum készítésekor és párologtatásnál is fontos a jó minőségű illóolaj, de most különösen, hiszen megesszük. Nekem Farfalla olajam van. Nem bántam meg a beruházást, a fejfájásomat is ezzel kezelem. Régóta be van vetve, ennek ellenére alig hiányzik belőle. Már most behozta az árát :-)

Szóval csak akkor álljunk neki, ha van megbízható, bio illóolajunk!



Hozzávalók:

  • 10 dkg nyírfacukor (xilit)
  • 10-12 csepp tiszta borsmenta illóolaj



Elkészítés:

  • A xilitet kevergetve olvasszuk meg
  • Ha folyós, vegyük le a tűzről és cseppentsük hozzá a borsmenta olajat. Ne az összeset egyszerre, kóstolgassuk, ne legyen túl erős!
  • Sütőpapírra készítsünk kis halmokat. Én egy díszítőtollat használtam, de a végén, amikor az edényt "takarítottam", a kis kupacokat teáskanállal tettem a sütőpapírra. Így is működött. Régebben szilikon bonbonformával is próbálkoztam, ez nem vált be, ugyanis túl nagynak bizonyult benne a cukor, kényelmetlen volt elfogyasztani. Ha viszont van olyan formád, amivel pici cukrokat tudsz készíteni, akkor hajrá, vesd be! ;-)
Könnyebb a "cukorral" dolgozni, ha pár percig hagyjuk hűlni. Így nem folyik szét.





Forrás: http://antalvali.com/boszorkanykonyha/xilites-cukorka-hazilag.html

Megjegyzések