Csokis-lekváros puszedli

Sajnos lemaradtam a SAD aktuális fordulójáról, behavazódtam, és elfelejtettem a határidőt :-( Az összefoglalót itt olvashatjátok, remek csavart-tekert alkotások mind egytől egyig :-)
http://takarekoskonyha.blogspot.no/2013/01/sad12-fordulo-osszefoglaloja.html

Évente egyszer elgyengülök, és bevágok egy doboz bolti mézes puszedlit, azt, ami lekvárral van töltve, és csokibevonata van. És elképesztően puha.


Fogalmam sem volt, hogyan tudnám ezt az állagot otthon, adalékok nélkül elérni. Persze az ember akkor találja meg a megoldást, amikor nem keresi :-) Nos, a bionom mézeskalács állaga pont ilyen... Úgyhogy amikor az még el sem fogyott, be is gyúrtam a következő adagot, és ez lett belőle. A karácsonyi aprósütik közt volt a helye, csak karácsony előtt már nem volt rá érkezésem, hogy feltegyem :-) A kész példányok fotózása is később jutott eszembe, ezért már kicsit foltos a képeken  csokibevonat, a tetejük pedig be van süllyedve, mert a tészta a napok alatt kicsit beszívta a lekvárt. Elnézést érte...




Hozzávalók:
  • 1 adag bionom mézeskalács
  • 1 dl házi szederlekvár (vagy ami kéznél van, ami ízlik...)
  • 20 dkg étcsoki (85%)
  • 1-2 ek. olaj




Elkészítés:
  • A tészta elkészítését lásd itt: Mézeskalács 2012
  • Kis gombócokat formáltam, ezeket kissé lelapítottam és egy fakanál, valamint az ujjaim segítségével kis lyukakat nyomtam a közepükbe.
  • 180 fokon 10-12 percet sütjük őket.
  • A sütik megdagadnak, kicsit el is veszítik a formájukat, ezért még melegen újra be kell nyomni a mélyedéseket.


  • Ha kihűlt, belekanalazzuk a lekvárt.
  • A csokit gőz felett megolvasztjuk, beletesszük az olajat, és megmártjuk benne a puszedliket: megfogjuk két ujjal, megmártjuk a talpakat, majd kanálra vagy villára tesszük, és egy másik kanállal meglocsoljuk a tetejüket is. Sütőpapíros tálcán hagyjuk megdermedni.

Fantasztikus! :-)



Megjegyzések

Megjegyzés küldése