Tojáslikőrös fagyitorta

Eredetileg egy másik fagyitorta volt a kívánság, de aztán addig csűrtem-csavartam, míg ez lett belőle :-) Van egy hibája, a kekszeket nem én sütöttem bele, sajna nem volt ennyi időm (meg kedvem sem, épp eléggé izgultam a fagyi miatt...) Igyekeztem olyat venni, amiben csak teljes kiőrlésű liszt van a zabpehely mellett. Sajna cukros, de a hegytetőn egy szem kis Spar van, ez is csoda, hogy ilyet szereztem :-)



Hozzávalók:

Torta:
  • 6 szottyadt banán (kb. 80 dkg)
  • 1 pohár tejszín (200 gr)
  • 10 dkg zabkeksz
  • 6 cl (házi) tojáslikőr (nem mertem többet tenni, a könyvem szerint az alkohol folyóssá teheti a fagyit - nem tette, mehet bele több is)

Díszítés:
  • 1 dl tejszín
  • 3-4 dkg étcsoki (85%)
  • 1 tk. olívaolaj

Öntet:
  • fél kg málna (fagyasztott)
  • 1 dl víz
  • 1 ek. méz
  • 1-2 teáskanál tejszín




Elkészítés:
  • A csokit gőz felett megolvasztjuk, belekeverjük az olajat. Díszítőtollba (vagy kivágott sarkú zacskóba) töltjük, egy sütőpapírra tetszőleges mintát rajzolgatunk vele. Nekem a sima kunkori épp megfelelt, ebben még nem vagyok gyakorlott ;-) Hűtőbe tesszük.
  • A kekszet apró darabokra törjük. Én húsklopfolóval kezdtem, majd amikor nem lett már kisebb, kézzel folytattam.
  • A banánokat összetörjük, botmixerrel pépesre zúzzuk.
  • A tejszínt kemény habbá verjük (előtte a fagyasztóban pihent, hidegen lehet jól felverni).
  • A kekszmorzsát belekeverjük a banánpépbe. Ezután beleforgatjuk a tejszínt, majd belecsorgatjuk a tojáslikőrt.
  • Egy kis tortaformát (az enyém talán 15-16 centi lehet) vízzel átöblítünk, és beleöntjük a masszát. Mehet a fagyasztóba.


  • Ha a torta kész, elkészítjük a díszítést (nekem ez másnap volt): 1 deci tejszínt felverünk, habzsákba töltjük, és kidíszítjük a torta tetejét. A tejszíndarabkupacokba beleállítjuk a csokidíszeket.
  • Az öntethez 1 deci vízzel összefőzzük a málnát. Ha puha, botmixerrel pépesítjük. Visszatesszük a tűzre, pár percig még forraljuk, hogy besűrűsödjön. (Hűlés közben sűrűsödik még.) Át lehet passzírozni egy szűrőn, én már türelmetlen voltam :-) Ha langyos, belekeverjük a mézet.
  • A tortát fogyasztás előtt kb. 1 órával tegyük át a sima hűtőbe. Vizes késsel könnyebb szeletelni.


Díszítés: a tányérra teszünk 2-3 ek. málnaszószt, a közepébe egy teáskanál tejszínt csurgatunk, és fogpiszkálóval húzzuk a mintát. Siessünk, a tejszín el fog szökni középről. ;-) A közepére fektetünk egy szelet tortát. A maradék szószt tegyünk az asztalra, a díszítéshez használt kevés lesz... ;-)


Jó étvágyat! 


Megjegyzések