Rebarbarás gyümölcsleves

A piszkozatok között kallódott ez a recept, majdnem megfeledkeztem róla! Hiba lett volna ;-)

Tavaly előtt igazi harcokat vívtam, mire Budapesten rebarbarára leltem... Tavaly nem volt beszerző körút, a fejre állt életünket rakosgattuk össze :-) Most pedig már a tavasszal megláttam a boltban. Bio, fél kilós csomagban, húsos, gyönyörű színű szárak... nem tudtam ellenállni!!



Nem levesnek indult, de végül ez lett belőle :-) 

A fotónál igyekeztem, de a sűrű seszínű löttyi körtedarabokkal nem a fotogén kategóriába esik ;-)



Na nézzük :-)

Hozzávalók:
  • 500 g rebarbara
  • 3-4 alma (nekem 4 ment bele, de elég kicsik voltak)
  • 3 kis körte (összesen kb. 30 dkg)
  • 1 liter víz
  • 1 tk. vaníliaőrlemény
  • 4 ek. kókuszcukor (lehet méz is, vagy xilit, vagy agavé, ami tetszik)




Elkészítés:
  • A gyümiket megmossuk és feldaraboljuk (pucolni nem kell).
  • A rebarbarát és az almát egy kevés vízben puhára pároljuk (ne tegyük bele az összes vizet, töményebben könnyebb dolgunk lesz a botmixerrel).
  • Ha puha, botmixerrel simára turmixoljuk.
  • Mehet vissza a gázra, belekeverjük a vaníliát, a kókuszcukrot és a maradék vizet. 
  • Ha felforr, beletesszük a körtedarabokat, és pár percig főzzük, amíg a körte kicsit megpuhul. Ezt már nem turmixoljuk bele, a körte lesz a levesbetét.




Egyszerű, de mégis kicsit szokatlan, csak ajánlani tudom! (És nem utolsó sorban tejmentes, így spec. diétába is illeszthető.)


Megjegyzések