Szilvásgombóc másképp...

Kolléganőim addig-addig emlegették a szilvás gombócot, hogy ráadtam a fejem :-) Vettem a piacon friss szilvát, a szeptemberi Gusto magazinban pedig megláttam egy szuper receptet - ami arra is jó volt, hogy a karácsonyi sütögetéshez vett Rapunzel marcipánom elhasználjam. Lassan itt az új karácsony, addig nem akartam tartogatni :-)))




Nem is nudli tészta, nem is túrógombóc, a kettő keveréke. Az eredeti receptben nem volt semmiféle édesítőszer a tésztában, ezt furcsálltam, úgyhogy belecsempésztem egy kis nyírfacukrot. A zsemlemorzsát is elhagytam.




A recept 8 gombócra szólt, ezt keveselltem, úgyhogy rögtön meg is dupláztam (kivéve a tojást, mert az összesen 1 db volt itthon). Igen ám, de a tésztát nem lehet olyan vékonyra nyújtani, mint a sima krumplis nudli-tésztát, úgyhogy ezek giga gombócok lettek. Napokig ettük :-D




Hozzávalók 16 hatalmas gombóchoz:
  • 1 kg krumpli
  • 60 g tk. tönkölydara
  • 160 g tk. búza/tönkölyliszt
  • 1 tojás
  • 500 g túró
  • 2 ek. xilit
  • 1 kiskanál vanília őrlemény
  • 16 szem szilva
  • 10 dkg marcipán (Rapunzel mézes marcipán, de lehet házi is)
  • 15-20 dkg darált földi mandula + 1-2 ek. xilit

Tálaláshoz: juharszirup vagy agavészirup, fahéj




Elkészítés:
  • A krumplit puhára főzzük, meghámozzuk, összetörjük. Nincs itt kint krumplinyomóm, villával dolgoztam, maradtak benne nagyobb darabok :-)
  • A száraz hozzávalókat összekeverjük.
  • A krumplit összedolgozzuk a túróval és a tojással, majd belekeverjük a száraz részt is. 
  • A szilvákat kimagozzuk, a marcipánokat a közepükbe nyomjuk, amennyire tudjuk, összezárjuk.


  • A tésztát 16 részre osztjuk.
  • Adagonként kilapítjuk, belecsomagoljuk a marcipános szilvát.
  • Vizet forralunk, a forrásban lévő vízben kifőzzük a gombócokat. Egy gombóc 8-10 percig fő (fel fog jönni a víz tetejére). Ne zsúfoljuk meg az edényt, egy nagy fazékba elég 4-5 gombóc egyszerre.
  • A megfőtt gombócokat beleforgatjuk a nyírfacukros darált földi mandulába.
  • Sziruppal és fahéjjal tálaljuk.



Jó étvágyat! :-)

Megjegyzések