Égetett tészta alaprecept

A családom most röhög. Hogy közzéteszem. Ugyanis fél órája telekürtöltem a viber-t, hogy elrontottam a fánkot :-)



Az úgy volt, hogy...

Sütöttem égetett tésztát. Illetve szerettem volna. Minden lett, csak nem az. Összeesett, egyben maradt, minden ami egy elrontott képviselőfánkhoz kell. Rájöttem, hol a bibi, javítottam. Szuperek lettek, de a krém nem lett az igazi. Bár én sem tudtam milyen krémet készítek bele, csak úgy főzögettem, nem csoda, hogy nem sikerült túl jóra. Nem érdekelt, a fellegekben jártam, hogy jó a tészta.



Most a krémet akartam kipróbálni. Kellett ugyanis valami, amibe tojássárgája kell, pár nap múlva jön a macaron-projekt. A tészta megy már, gondoltam. A múltkor falatkák lettek, legyen most kicsit nagyobb. Hatalmasak lettek. Mint a fejem. !!!! Viszont mint tészta működik, tehát közzéteszem. ;-)



Nem nagy adag, duplázhatsz, de ez is elég egy kisebb csapatra...

Hozzávalók (10 giga, 20 kicsi fánkhoz):
  • 1 dl víz
  • 1 dl olaj (Alnatura sütőolaj) vigyázz, az olivának van íze! dezodorált kókusz jó lehet még
  • 10 dkg tk. liszt
  • csipet rapadura (teljes nádcukor)
  • csipet himalája só
  • 3 tojás



Elkészítés:
  • A vizet az olajjal, a cukorral és a sóval feltesszük főni. 
  • Ha forr, mehet bele a liszt. Dolgozzuk el fakanállal. Ragacsos massza lesz, amíg szépen össze nem áll és el nem válik az edénytől, kevergesd. Hamar kész.
  • Tedd át egy műanyag tálba - 1. számú hibalehetőség. Én lekoptattam az új zománcos lábosom belsejét a robotképpel - ne tedd. Keverd hozzá egyesével a tojásokat, robotgéppel.
  • Most tepsire kell varázsolni a masszát. Dolgozhatsz habzsákkal, először így tettem, de alig bírtam elmosni, jól beleragadt. Kiskanállal kis halmokat is tehetsz a tepsire, így gyorsabb. A teáskanalat javaslom, nekem is ez jött be, most evőkanál került a kezembe. Ha ekler fánkot készítesz, akkor habzsák kell, azzal tudsz csíkot nyomni.
  • Spriclis flakonba tegyél vizet, és spricceld be a fánkokat. Ki ne hagyd, gőzben kell sülniük! 2. számú hibalehetőség. Tartós sütőfólián sütöttem, ami vízálló. 
  • Mehet a 180-200 fokra előmelegített sütőbe. Nem kapcsoltam be a légkeverést, a forrásom is alsó-felső sütést használ. Hogy ez hibaforrás-e, passz, én mindenesetre kinevezem a 3. lehetőségnek. Nem tudom, a légkeverés mennyire kavarja el a keletkező gőzt. Nekünk pedig az a jó, ha bent marad. 
  • 30-40 perc múlva kész. Fél óránál előbb NE nyisd ki az ajtót, 4. számú hibalehetőség, össze fog esni. Elsőre nekem is összecsuklott, ki akartam venni, azt hittem, készen van. Nem volt, visszatoltam, de addigra összeesett.......

Kész. :-)



Innen azzal töltöd, amivel szeretnéd, édesen, sósan, bárhogy. Most csak a tésztát mutatom be, töltelékek később.

Szóval aki szerint teljes kiőrlésű liszttel nem lesz szép üreges, az téved. Az lesz ;-)


Forrás: http://farkasvilmos.blogspot.hu/2011/07/ekler-fank.html

Megjegyzések