Hatgabonás kenyér

Jó rég nem sütöttem kenyeret, itt volt az ideje. Hogy ismét formába lendüljek, bevált recepthez nyúltam, (már bátor vagyok, jöhet a mélyvíz...:-D)



Láttam a bioboltban gabonakeveréket, hatféle magból. Van kis asztali malmom, így már nem lisztet veszek a kenyérhez, hanem gabonát. A kenyérfűszerem is csak árválkodott, és volt magkeverékem is itthon. Minden készen állt. Az élesztőm megromlott, ezért most szárítottat használtam. 



Ezt a receptet turbóztam fel: Dagasztás nélküli élesztős kenyér

Hozzávalók:
  • fél kg teljes kiőrlésű liszt (nálam most a következő keverék: búza, rozs, tönkölybúza, zab, árpa, kamut)
  • 3-4 dl langyos víz (a lisztünktől függ...)
  • fél tasak szárított élesztő (vagy egy fél kocka friss)
  • 2 tk. Sonnentor kenyérfűszer (elég erősen érződik, ha semlegesebb kenyeret szeretnél, csak 1 tk. menjen bele)
  • 3-4 ek. magkeverék (tökmag, napraforgómag, fenyőmag)



Elkészítés:
  • A liszthez hozzákeverjük az élesztőt, a fűszereket, majd a langyos vizet.
  • A robotgép dagasztó karjával öt percig keverjük.
  • Kenyérformába öntjük, betesszük a hideg sütőbe.
  • A sütőt 180 fokra állítjuk, a kenyeret összesen 50-60 percig sütjük. Légkeveréses sötőben elég 160 fok, én is így sütöttem.
  • Ha annyira kihűlt, hogy meg tudjuk fogni a formát, borítsuk ki a kenyeret és hagyjuk teljesen kihűlni.

Hajrá!! :-)



Megjegyzések