Sajtkrémes torta

Pár napja készült ez a torta, és mivel Apukámnak ma van a születésnapja, itt az idő, most közzéteszem ;-)
A tészta vegán. Mostanában sok tojást elsütöttem, gondoltam jól jönne egy kis változatosság. Nem is beszélve arról, hogy ez a tortatészta bögrés, tehát méricskélni sem kell... Sütöttem már ilyet, jó szaftos, tudtam, nem nyúlhatok vele mellé.



Az igazság az, hogy vörös bársonytortát szerettem volna készíteni. Hát ez nem jött be :-D Az ételfestéket mindenképpen kihagyom, pirosas tésztát pedig nehéz sütni. Nem is beszélve arról, hogy minden forrás más tuti módszerre esküszik. A színét nem bánom, hogy nem jött össze, isteni finom lett. A másik ok, ami miatt nem bánom, hogy belevágtam a vörös bársonytorta (red velvet) projektbe, az a krém. Fantasztikus. Egyszerű, jól kezelhető a torta díszítésekor, és finom. Vajas krém, de nem nehéz, nem édes, a krémsajt miatt igazán friss. Több amerikai oldalt böngésztem át, természetesen a mértékegységváltót is használnom kellett :-) Ez az arány tűnt jónak (igazam lett), édesítéshez pedig a mézet választottam.



És ha már krémsajt is került bele, akkor ezennel ezt a receptemet is nevezem a vkf! játékra. A szerelmesek spagettijét már beneveztem, ez a torta se maradjon hát ki, amúgy is ígértem még egy édességet a házigazdának, aki ezúttal Kabóca a konyhában. Timcsianyu tiramisuját akartam kipróbálni, de ez most így alakult. Azt majd máskor :-)



Hozzávalók egy közepes tortához (a bögre kicsi, 2-2,5 decis volt):

Tészta:
  • 4 bögre teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 3/4 bögre nyírfacukor 
  • 1 tk. szódabikarbóna
  • 1-2 tk. balzsamecet (lehet citromlé is, a lényeg, hogy savas legyen, ami felpezsegteti a szódabikarbónát)
  • 2 bögre víz (én céklalevet használtam, hogy szép színe legyen, de bebarnult, tehát ezt felesleges beletenned :-D)
  • 1 bögre olaj (Alnatura sütőolaj)




Krém:
  • 2 kis doboz natúr krémsajt
  • feleannyi puha vaj
  • 2-3 kanál méz


Díszítéshez: friss gyümölcsök



Elkészítés:
  • A tészta hozzávalóit a fenti sorrendben összekeverjük: előbb a száraz hozzávalókat, majd lassan az ecetet (vagy citromlevet), hadd pezsegjen, végül a vizet és az olajat.
  • 180 fokra előmelegített sütőben (légkeveréssel 160 fok) kb. 40 percet sütjük. Tűpróba! 
  • A krémhez a sajtot a vajjal krémesre keverjük (én a krémsajt dobozába mértem bele a vajat, kb. feleannyi legyen). Ezután jöhet bele a méz. Kóstolgassuk, érzésre adagoljuk.
  • Ha kihűlt, kettévágjuk és megtöltjük a krémmel.Kívülről is bekenjük, majd gyümölcsökkel díszítjük. 
  • Nem muszáj aznap bekrémezni, nálam is állt a süti 1-2 napot.
Jó étvágyat hozzá!!


Forrás: Sütemények - Hagyományosat egészségesen, Napfényes Élet Alapítvány

Megjegyzések