Szilvás mandulagolyó

Megint édesség, de már böjti :-D Igen, igen, főételeket is eszünk, egyelőre bontogatjuk szárnyaink a szélsőségesen szigorú konyhában - jelentem: sikerrel!! Vagy túl egyszerűeket eszünk, barnarizst párolt zöldborsóval, himalája sóval és frissen őrölt borssal, na ez nem igazán recept :-D Vagy újdonságokban utazunk, amiket azonnal bepuszilunk! Munka mellett nehéz megszervezni a kúrát, így fényképezésre és a recept pontos összeszedésére nincs energiánk. 



Lett pár kedvenc, ami mindenképpen készül még, nem maradtok le róluk Ti sem! Tegnap megelégeltem a gyümölcsöt/rizspuffancsot tízóraira és uzsonnára, úgyhogy bevettem a konyhát. Elég nehéz gluténmentes, tojás és vajmentes édességet készíteni, ráadásul a mézzel is csínján kell most bánni. Kreáltam egy kekszet, holnap hozom! 



Most kezdjük egy egyszerűvel. Ezzel a recepttel avattam az aprítógépem ;-) Két hozzávalója van, cukormentes, élő nyers édesség, tömény gyönyör. Kétszer készítettem, elsőre ragacsos lett, másodszorra jobb lett. Kicsit máshogy készült, vagy ezen múlt, vagy pár szem szilvával kevesebb került bele. Nyers ételről van szó, pontosan mérni nem lehet, de még ha ki is mérnénk, nincs két egyforma állagú aszalt szilva, két egyforma mandula. Igazítsd a receptet bátran! A mandulát nem áztattam be, mert későn kapcsoltam, hogy mit is szeretnék készíteni, ha előre tudsz tervezni, áztasd be egy éjszakára, majd szűrd le, öblítsd át, így könnyebben emészthető, és az enzimek is felélednek benne. Kicsit unalmas lett elsőre, így a második kört felturbóztam kívülről egy kis puffasztott amaránttal. A vaníliát viszont nem tudom beletettem-e, de szerintem kihagytam :-D 



Hozzávalók kb. 25 golyóhoz:
  • 1 csésze forrázott, hámozott mandula (előre beáztatva lenne az igazi)
  • 1 csésze puha aszalt szilva
  • 1 kávéskanál vanília
  • puffasztott amarant (így nem nyersétel, de ha ez nem kitétel, forgasd bele)




Elkészítés:
  • A mandulát ledaráljuk az aprítógépben.
  • Hozzáadjuk a szilvát, a vaníliát és homogén masszává dolgozzuk. Darabos lesz, nyomd bele az ujjad, összeragad-e. Ha nem, mehet bele még szilva. Ha túl ragacsos, gombóccá összeáll, és rágógumisnak érzed, adj hozzá mandulát. 
  • Golyókat formálunk belőle, beforgatjuk amarantba. Nekem nem ragadt rá, be kellett vizeznem őket.
  • Gyorsan haladnál? Előkaptam két edényt, egyikbe icipici! víz ment, a másikba az amarant. Bedobtam a vizesbe 6-8 golyót, összeráztam, kivettem, bele az amarantba, összeráz, kész. Kézzel rá lehet nyomni ha még potyog, de így gyorsan tudsz haladni!


Kééééééész !!



Megjegyzések