Zöld teás kiflik

Kicsit kegyesebb az időjárás ma :-) Itt legalábbis... Ezeket a kiflikéket szerettem volna megosztani veletek, de úgy voltam vele, biztosan senki sem próbálja ki, embertelen ilyenkor sütőt izzítani. De ma már talán lehet... ;-)



Egy karácsonyi újságban láttam a rugelach alapreceptjét, amit bakancslistára tettem. Eljött az idő, az újságot viszont elhagytam. A neten többféle recept kering. Arra emlékeztem, hogy abban, amit én találtam, mindenből azonos mennyiség kellett, ezért is volt szimpatikus :-D Így maradtam ennél. A kifliket matcha porral bolondítottam meg, ez elhagyható. Használhatod alapreceptnek is, meg is tölthető, édesen, sósan, de akár magába a tésztába is keverhetünk ezt-azt. Kicsit kényes, pihentetős, ragadós, de megéri a fáradságot. Jó zsíros a tészta, állagra a levelesre hasonlít, úgyhogy lusta és kompromisszum-kész háziasszonyok jó barátja lehet :-P



A legegyszerűbb, ha a krémsajthoz igazítjuk a mennyiségeket, ebből ugyanis több kiszerelés létezik. Az enyém 175 grammos volt.

Hozzávalók
  • 175 g natúr krémsajt
  • 175 g tk. liszt
  • 175 g vaj
  • csipet himalája só
  • 1 tk. matcha tea por



Elkészítés:
  • A hozzávalókat összegyúrjuk. Ragad! Lehet hozzá még pici lisztet tenni, ha teljesen kezelhetetlen a tészta, én is így tettem, de ne túl sokat. Annyit pótoljunk csak bele, hogy legalább a kezünkről le tudjuk varázsolni. 
  • Trükközzük bele egy tálba (nem egyszerű :-D), és pihentessük egy éjszakát a hűtőben. Többet is pihenhet, maradhat egy egész napra is.
  • Ilyenkor már kezesbárány, a felületet azonban alaposan be kell lisztezni. 
  • A tésztából gombócokat gyúrunk, ezeket kör alakúra nyújtjuk, felcikkezzük és feltekerjük. Hogy hány gombócot? Attól függ, mekkora kifliket szeretnénk :-) Én két gombócot formáltam, ezeket 12-12 szeletre vágtam.
  • 180 fokon kb. negyed órát sütjük. Forrón törékenyek, hagyni kell kicsit hűlni, mielőtt leemeljük a tepsiről.

Kesernyés, pikáns íze van a zöld teától, egy esélyt adni kell neki!!! :-)


Megjegyzések