Sült tejberizs

Van egy remek sült gríz recept a Rapunzel gyűjteményében, ezt szerettem volna megmutatni nektek. Sikerült is volna, ha lett volna itthon gríz. Épp jóga után készülődtem a vacsifőzésre, így egyszerre voltam feldobva és kipihenve, tehát nem estem kétségbe. Jó az rizzsel is. Jó volt :-)

Mandulatejem sem volt annyi, amennyi kellett volna, volt viszont egy kis maradék kókusz, legalább az sem maradt ránk. Minden stimmelt :-) A sokk után, hogy nincs darám, nem éreztem magamban erőt ahhoz, hogy fűszereket válogassak, így Sonnentorék Aladdin fűszerét hívtam segítségül. Nagy különbség nincs, szinte ugyanazokat a fűszereket írta az eredeti recept is, amik a keverékben vannak. Nagy a szabadság ezen a téren is, lényeg, hogy keleties-egzotikus beütése legyen... ;-)

Az új vanília-rózsabors fűszermalmom is debütált. Anno megtetszett, megvettem, de még nem tudtam kipróbálni. Ehhez passzolt.
Most az én verziómat mutatom be, de érdemes a forrásra is ránézni, az is isteni :-)



Hozzávalók 2 személyre:
  • 4 dl mandulatej
  • 1 dl kókusztej
  • 2 tk. tahini (szezámkrém)
  • 1 kk. Aladdin kávéfűszer (Sonnentor)
  • késhegynyi vaníliapor/egy rúd kikapart belseje
  • 4 dkg rapadura/nyírfacukor
  • csipet himalája só
  • 10 dkg tejberizsnek való rizs
  • mangó, málna, áfonya, vagy más friss gyümölcs
  • tetejére: vanília, rózsabors



Elkészítés:
  • A hozzávalókat a gyümölcsök és a rizs kivételével simára keverjük, felforraljuk. Ekkor hozzáadjuk a rizst és puhára főzzük (kb. 15 perc).
  • Ha a főzési idő végéhez közeledünk, előmelegítjük a sütőt 180 fokra.
  • A tejberizst hőálló formákba töltjük (2 nagyobb vagy 4 kisebb) és negyed órát sütjük.
  • Friss gyümölcsökkel, vaníliával, rózsaborssal megszórva tálaljuk.


Jó étvágyat!




Forrás: http://rapunzel.de/bio-rezept---779.html

Megjegyzések