Sós karamelles keksz

Na, végre megléptem. Sós karamelles dolgot készítettem. Nem tudom minek halogattam, úgy látszik, meg kellett érnem rá :-)
Még fleur de sel-t is beszereztem hozzá, hogy igazán jól mutasson. És nem voltam biztos benne, hogy a tengeri vagy himalája só működik-e. A fleur de sel sópehely, szerintem pont a karamelles édességekhez való :-)
Nagy amerikai mánia ez is, így kézenfekvő volt a sugar cookie-val összeházasítani.



Elsőre viszont csúnyán ráfáztam... Mézet karamellizáltam, kevertem bele egy kis vajat. Imádtam az állagát, tökéletesen kenhető volt, finom volt, szuper volt. Betettem a szobába pihenni a kekszeket, majd mikor mentem értük, na akkor jött a meglepetés. Szétfolyt az egész, szétfolyt! A sírás kerülgetett. Elég nagy volt a páratartalom a szobában, tél volt, mindenre fogtam, de nem tudtam mi lehet a baj. Aztán később elkezdtem a mézet okolni, lehet az volt a ludas. Annyira ízlett viszont a mézes verzió, nem hagyhattam veszni. Nekiveselkedtem még egyszer, kókuszcukorral. Igen, a méz volt a baj. Kis adagban kezdtem, meg hát a karamell hamar meg is köt, a kekszek felére volt elég. Ennek ellenére nem ajánlom, hogy egyszerre húsz dekát állj neki karamellizálni, inkább két lépésben. Épp elég időt elvesz, mire rámacerálod a kekszre, csak beleköt az edénybe...



A kekszet nem írom le külön, az előző bejegyzésemben megtalálod az alaptésztát:
Sugar cookie - az amerikai keksz

Karamellkrém:
  • 20 dkg kókuszvirágcukor
  • 10 dkg vaj, kockára vágva
  • 1-2 kanál víz

Díszítés: fleur de sel (vagy sima só)


Elkészítés:
  • Fél adaggal dolgozz egyszerre! 
  • A cukrot pici vízzel karamellizáljuk. A kókuszcukor nehezen olvad, víz nélkül hamar el is kezd égni. Ha sima cukorral dolgozol, lehet, hogy nem lesz szükséged a vízre. Kevergesd.
  • Ha kész, habzott és jön az illata, mehet bele a vaj. Amint ez elolvadt, kész is vagy, vedd le a tűzről. 
  • Na most rá kellene varázsolni a kekszekre. Én teáskanállal ügyeskedtem. Ne kend ki rögtön a szélére, mert pár perc múlva le fog folyni. Csak a kétharmadáig kend ki, minden kekszre, amíg folyósabb a krémed. Mire ezzel végzel, kicsit szilárdabb lesz már, ekkor óvatosan simogasd ki a széléig. Mindenképpen sütőpapíron dolgozz, mert nem lesz őszinte a mosolyod, amikor a konyhapultról vakarod. Ha sütirácsra teszed, akkor is tegyél alá papírt!
  • Ha készen állsz, jöhet a második adag karamellkrém a többi kekszre.
  • Ha a sót még melegen rászórod, jobban beletapad, későbbre viszont beleolvad, nem lesz túl esztétikus. Tálalás előtt jobb ötlet rászórni, a karamellre így is rá fog ragadni, max. kicsit belenyomkodod. Sokkal szebb lesz a végeredmény.



Ha még nem próbáltad a sós karamellt, remélem, kedvet kaptál!

Megjegyzések