Tárkonyos csirkeraguleves

Isteni leves, most készítettem először, de a továbbiakban sem fogok semmit sem változtatni rajta... Egy nagyon kedves ismerősöm főztjéből ettem többször is, otthon nálunk valamiért sosem volt porondon. Aztán egyszer csak beugrott... Kerestem receptet, az ismerősömmel leellenőriztettem, rábólintott. Igen, ez az :-) Én krumplit is főztem bele, mert nekem azzal ízlett. Hat adagos a recept, megfőztem az egészet, az utolsó cseppig elfogyott, én négy alkalommal ettem, nem tudtam megunni ;-) Frissen is finom volt, de néhány óra állás után sokkal jobban esett. Férjemnek is jobban ízlett másnap. Frissen nagyon kiérződött belőle a citrom, de később nem volt savanykás tőle. Ajánlom mindenkinek, nyárra önmagában is beéri, akár főétel nélkül. De mindenképpen könnyű fogást javaslok utána...




Hozzávalók 6 főre:

  • 40 dkg csirkemell filé
  • 2-3 sárgarépa
  • 1/8 zellergumó
  • 2-3 szem krumpli
  • 1 vöröshagyma
  • 50 g vaj (jó nagy diónyi)
  • 1,5 l víz
  • 3 tk. húslevespor (Sonnentor)
  • 1 tk. himalája só
  • fél kk. fekete bors
  • 3 tk. szárított tárkony
  • 20 dkg zöldborsó
  • fél citrom leve
  • 1,5 dl tejföl
  • 2 púpos ek. barna rizsliszt
  • 1 ek. mustár (ha dijonit használsz, kevesebb!)
  • 1 dl tejszín



Elkészítés:

  • A zöldségeket meghámozzuk, felaprítjuk, a csirkemellet megmossuk, felkockázzuk.
  • A vajon lepirítjuk a zöldségeket (a zöldborsót nem!) és a hagymát, 1-2 perc után rádobjuk a csirkemellkockákat. Ha elkezdene túlságosan is pirulni, a víz egy részét öntsük alá, ne égjen le.
  • Felöntjük a vízzel, fűszerezzük (natúr levespor, só, bors, tárkony). Ha van kéznél alaplé, akkor természetesen azzal öntjük fel, másfél literrel.
  • Ha felforrt, takaréklángon fedő alatt puhára pároljuk. Ezalatt kikeverjük a tejfölt a liszttel, előkészítjük és kimérjük a többi hozzávalót.
  • Ha a zöldségek és a husi megpuhultak, jöhet a zöldborsó és a citromlé.
  • A forró levesből 1-2 merőkanállal hozzákeverünk a lisztes tejfölhöz, majd az egésszel behabarjuk a levest. Rizsliszttel szoktam sűríteni, fehér lisztet nem használok, a teljes kiőrlésű búzával nekem nem vált be, zavaróak a korpadarabok. Végül beletesszük a mustárt és a tejszínt. Egy forralás, és voilá!


Jó étvágyat! :-)





Forrás: http://aprosef.hu/tarkonyos_csirkeraguleves

Megjegyzések