Thai csirkeszárnyak ananászos uborkasalátával

... és héjában sült krumplival :-)

Nem vagyok az a csirkeszárnyas típus, de egyik este barátnőm azt rendelt magának, belekóstoltam, és rájöttem, nekem ezt meg kell tanulnom. Többféle mázat találtam hozzá, elsőre ezt a thai fűszerezésűt választottam. Az ananászos ubisali is izgatta a fantáziám egy ideje, ehhez végre passzolt.
Csirkeszárnyból végül is kétfélét sikerült vennem, az egyik csomagban egyben voltak a szárnyak, a másikban szépen apróra darabolva. Otthon vettem észre :-) A darabolt verzió nyert, azzal sokkal finomabb volt!! A bőr is vékonyabb volt rajta, már amennyit rajta hagytak...



Hozzávalók:

Csirkeszárnyakhoz:
  • 1 kg csirkeszárny
  • 150 ml édes csiliszósz (biobolt!)
  • 4 tk. kókuszvirág cukor
  • 60 ml szójaszósz
  • 4 tk. almaecet
  • 2 tk. limelé
  • 1 tk. őrölt indiai citromfű
  • 1 gerezd zúzott fokhagyma
  • 2 tk. pirított szezámolaj


Salátához:
  • fél ananász
  • fél kígyóuborka
  • egy lime leve
  • (himalája) só, bors
  • friss koriander


Köret, tálalás:
  • fél kg újkrumpli
  • só, Sieglinde krumplifűszer (Sonnentor)
  • olívaolaj
  • édes csiliszósz
  • tejföl
  • aprított újhagyma




Elkészítés:
  • A husit előző nap sózzuk, bepácoljuk. A pác hozzávalóit a csirkeszárny alatt találod.
  • A salátához felkockázzuk az ananászt és az uborkát, sózzuk, borsozzuk, összeforgatjuk a lime levével és néhány szál felaprított friss korianderrel.
  • A pácot leöntjük a husiról egy kis lábosba.
  • Ha a krumplik nagyok és/vagy régiek, jobban tesszük, ha előfőzzük őket. Forrástól számítva 5-10 perc elég lesz. Ezután negyedeljük/nyolcadoljuk, mérettől függően. Friss újkrumplim volt, ezt kispóroltam :-)
  • Tepsire sorakoztatjuk őket, megszórjuk sóval és a fűszerkeverékkel, meglocsoljuk kevés olívaolajjal.
  • A csirkeszárnyakat is tepsibe rendezzük (külön tepsibe!)
  • 200 fokra előmelegített sütőben kb. negyed órát sütjük őket. Félidőben fordítsuk meg a csirkeszárnyakat. Amíg sülnek, rottyantsuk össze a pácot. Kb. 5 perc.
  • Ezután a husit kenjük meg a besűrített páccal és állítsuk a sütőt grill fokozatra. 10-15 percre mehet a grill alá, ez sütőfüggő, mindenképpen nézz rá közben. Ha maradt a pácból, időközben kend rá a maradékot. A krumpli maradhat az alsó rácson, legalább meleg marad.
  • Tálaláskor készítsünk elő egy kis csiliszószt és tejfölt, mártogatáshoz. Az egészet  pedig megszórjuk az újhagymával.



Jó étvágyat!





Forrás:
http://cafedelites.com/2016/02/15/sticky-thai-chicken-wings-recipe/
http://www.momontimeout.com/2014/06/pineapple-cucumber-salad/

Megjegyzések