Kelbimbós krumplileves

Főzök ám, főzök ám, de augusztusban vendégjárás volt... Olyankor meg csak sütsz, főzöl, tálalsz, mosogatsz... :-) Nem fotózol és blogolsz. De ezt most inkább nem kommentálnám, mert a vendégek is olvassák ezeket a sorokat :-D Élveztük na, de eltűntem. Mindenesetre megérte, jó kis hónap volt!!



Ez a leves maradékból született. Egy fél doboz kelbimbó árválkodott a miniatűr fagyasztómban. Életem Párja ki nem állhatja. Valamiért beugrott a kelkáposzta főzelék, hogy azt is mennyire imádom (ebben szintén magamra maradtam...), aztán valamiért úgy gondoltam, jó lesz a krumpli-káposzta párosítás kelbimbóval is, főzelékkel nem cicózok, épp hűvös volt a nyár, legyen leves. Igazán-igazán bejött ;-) Később is rákívántam, de nem akartam, hogy ismét egy fél doboz kelbimbó villogjon a hűtőben, így megcsináltam mindet. Mondanom sem kell, alig vártam, hogy elfogyjon, vagy hatszor ettem belőle :-) Végre eltelt annyi idő, hogy ismét rákívánjak (nem csoda, hogy eltartott... :-D), de most megint csak a "gyerekadagomat" készítettem el, nem akartam kiszúrni magammal :-) Az ízesítése viszont mostanra érett meg, mert a korábbiak vagy túl köményesek, vagy túl paprikásak, vagy épp kevésbé paprikásak voltak. Most apránként adagoltam, és jegyzeteltem ;-)



Tudom, ezek nektek nem releváns infók, de olyan rég jártam erre, hogy ez most így kiszaladt :-)
A recept mennyisége éppen három tányérra való... Ha nagyétkűek vagytok, főételnek elfogy, de akkor csak valami édességet számolj másodiknak. Vagy semmit ;-)
Sonnentorék Sieglinde fűszere elhagyható, ha nincs, de (szokás szerint...) teljesen el van találva krumplis ételekhez, így beletettem.



Hozzávalók:
  • fél kg krumpli
  • 15 dkg kelbimbó (a fagyasztott kis kiszerelésből fél doboz)
  • kb. 7 dl víz
  • 1 tk. egész kömény
  • 2 tk. himalája só
  • 2 tk. Sieglinde krumplifűszer (Sonnentor)
  • 1,5 tk. őrölt pirospaprika
  • késhegynyi bors
  • kevés sütőolaj (pl. Alnatura)


Elkészítés:
  • A krumplit meghámozzuk, kis kockákra vágjuk.
  • Kis olajon lepirítjuk, adunk hozzá kevés vizet, hogy a paprika ne égjen le és fűszerezzük. Ezután felöntjük kb. fél liter vízzel. Tehát még ne az összessel. Puhára főzzük.
  • Ha a kelbimbót előre kivettük a fagyasztóból, nincs vele dolgunk, ha fagyos, pár percre dobjuk forró vízbe. Felezzük, negyedeljük, mérettől függően.
  • Ha a krumpli nagyjából megfőtt, bedobjuk a levesbe a kelbimbót, és néhány percig együtt főzzük, hogy a kelbimbó is átpuhuljon. Ha kell, pótoljuk a vizet. Nekem felvette mind a hét decit, de csak a végén löttyintettem rá a maradékot. Megkóstoljuk, ízlés szerint még fűszerezhetjük.

Jó étvágyat!

Megjegyzések