Gesztenyelisztes sajtkrémes brownie

Ajánlom ezt a receptet legfrissebb ismerősömnek, Rubynak, aki hétfőn született <3 Anyukájának kívánok minden jót és szépet, és remélem, valaki megsüti ezt neki, míg a gyermekágyi időt tölti ;-) Puszi Bécsbe!

Tegye fel a kezét, aki lázas nagytakarításban van. Most az, akinek sajog a dereka tőle. Gondolom nem lettünk kevesebben :-) Egy kellemes suvickolás után megengedem magamnak, hogy egy bögre tea és karácsonyi bionasi mellett írjak nektek. Ha már marcipánkrumpli és dominó van mellettem a kis tálamban, valamit produkálnom is illene :-) Három piszkozatom van elsüllyesztve, persze, hogy ez az, ami csak össze van dobálva, de most erre van szükség. Gyilkos ez a süti. Közel sem hasonlít arra a fotóra, ami a recept mellett van, nem is értem hogy jött ki nekik a három réteg, de az enyém szerintem gusztább ;-) Hajrá!



Gesztenyeliszt... Gondolom a konyhában nem feltétlenül fellelhető, nekem is régről van, és örültem, hogy fogyhat belőle. Mivel a receptben nem nagy a liszt aránya, tele van vajjal, csokival és tojással, szerintem működik sima búzaliszttel is. Majd tudósítsatok! Ha van viszont mandula-, kókuszliszt, vagy bármi egyéb, akkor azt választanám!



Hozzávalók:

Csokis réteg:
  • 8 dkg vaj
  • 10+10 dkg étcsoki
  • 10 dkg rapadura (teljes nádcukor)
  • 5 dkg kókuszvirágcukor
  • 3 tojás
  • 75 g gesztenyeliszt
  • 1 ek. kakaópor
  • őrölt vanília/vaníliarúd kikapart belseje

Sajtkrémes réteg:
  • 25 dkg natúr krémsajt
  • 2 tojás
  • 4+1 ek. nyírfacukor
  • őrölt vanília/vaníliarúd kikapart belseje
  • 10 dkg friss vörös áfonya
  • 125 g kék áfonya




Elkészítés:

Csokis réteg:
  • Gőz fölött összeolvasztjuk a vajat 10 dkg csokival.
  • A tojásokat habosra keverjük a cukrokkal és a vaníliával.
  • A gesztenyelisztet és a kakaóport összekeverjük.
  • Az olvasztott csokis-vajas keveréket lassan, folyamatos keverés mellett a tojásos masszához csorgatjuk.
  • Jöhet a lisztes kakaó, a legvégén pedig beleforgatjuk a maradék 10 dkg csokit, apró darabokra vágva.

Sajtkrémes réteg:
  • A vörös áfonyát egy evőkanál nyírfacukorral és icipici vízzel pár perc alatt puhára pároljuk. Fedőt tegyél rá, mert nekem néha "puffog" :-)
  • A krémsajtot kikeverjük a tojásokkal, a nyírfacukorral és a vaníliával.
  • Végül beleforgatjuk a gyümölcsöket.

  • Kikent tepsibe belesimítjuk a csokis réteg kb. 2/3-át. Erre kanalazzuk a gyümölcsös sajtkrémet. A maradék masszát kis kanalanként a sajtos rétegre "pöttyözzük". 170 fokon, légkeveréssel 25-35 percet sütjük. Én 25 perc után kivettem, így a széle is igazán brownies állagú volt még, a közepe viszont rendesen ragadt. Ami egyáltalán nem állt rosszul neki, de öt percet még kibírt volna bent. Végezz tűpróbált, mert minden sütő más, de időben, nehogy túlsüljön.




Aki még nincs férjnél, sürgősen tanulja meg! (Aki viszont nem is szeretne elkelni, az  ne nagyon kínálgassa, hanem egye meg az egész tepsit!!)



Forrás: Ízek és érzések október-novemberi szám

Megjegyzések