Hajdinakeksz

Hivatalosan is eljött az idő az adventi kekszek készítéséhez, nálam viszont a ronda sütik élik virágkorukat... Kisfiam ugyanis már ezeknél is türelmetlen, a nyújtás-szaggatás fázist nem várná ki. Olyanokat majd akkor, ha lesz felvigyázóm :-)
Kicsit féltem a végeredménytől, mert a hajdinával óvatosan bánok. Van olyan fogás, aminek kifejezetten jól áll, de van, aminek nagyon nem... Szerencsém volt ezzel az aprósütivel, szuper lett a végeredmény!
Az eredeti recept rummal volt, de én meg szerettem volna kóstoltatni a kisfiammal is. A cukor és a kakaó miatt nem túl bababarát, de rummal még csak bele sem kóstolhatott volna, és ez igazán nem fair ;-) Ha ez nem szempont, akkor elő a rumos üveggel ;)



Hozzávalók:

  • 50 g mazsola
  • 50 ml natúr almalé
  • 100g puha vaj
  • 100 g kókuszcukor
  • 1 tojás
  • 150 g hajdinaliszt
  • 2 ek. kakaópor
  • csipet himalája só
  • 1 marék dió
  • pár szem egész mandula


Elkészítés:

  • A mazsolát beáztatjuk az almalébe (vagy rumba...). 
  • A vajat habosra keverjük a kókuszcukorral. Beleütjük a tojást, és ezzel is simára keverjük.
  • A hajdinalisztet elkeverjük a kakaóporral és a csipet himalája sóval, majd 2-3 részletben hozzádolgozzuk a vajas-tojásos keverékhez. 
  • A marék diót durvára vágjuk, és a mazsolával együtt a tésztához adjuk. Nekem száraznak tűnt a massza, így az almalevet is beleöntöttem. 
  • Nedves kézzel golyókat formázunk, ezeket sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük, majd kissé kilapítjuk őket. Hogy ne legyenek csúfak, 1-1 mandulaszemet nyomtam a tetejükbe, igazán feldobta őket. Diót is használhatunk, vagy amihez kedvünk tartja.
  • 180 fokon kb. 15 percig sütjük őket.


Jó étvágyat!





Forrás: Kochen und Küche

Megjegyzések