Rozmaringos lilakrumpli sült hagymával

Ismét egy gyors, egyszerű, de mégis különleges, igazi téli vacsi…


Lilakrumpli hagymával, tejföllel...

Egy kis különlegesség…
Nem olcsó, de a gatyánk azért nem megy rá egy kis kóstolásra… :-) És hát szezonális. Amit én vettem, az meg még magyar is. Minden a helyén :-)
Amikor megláttam a boltban, tudtam, hogy meg kell kóstolnom. Nem tudtam, hogy tudományosan miben jobb, mint a hagyományos krumpli, de éreztem, hogy valami olyasmiért kell szeretni, amiért a lila és piros bogyós gyümölcsöket is. A boltból hazaérve utánaolvastam, igen, magas az antioxidáns tartalma. Nekem „svájci kéket” sikerült szereznem.
Olvasgass egy kicsit, itt találsz infót ezekről a színes fajtákról: www.lilaburgonya.hu

Nem kell túlbonyolítani, a sült krumpli magában is tökéletes ;-) (mármint az, ami tényleg krumpliból van…)



Hozzávalók: (mennyiséget nem írok, attól függ, hányan eszitek, és hányszor szeretnétek lakmározni belőle)
  • lilakrumpli (kettőnknek vacsorára kb. 30-40 dkg)
  • hagyma ízlés szerint (vörös volt kéznél)
  • rozmaring
  • olívaolaj
  • (himalája) só
  • opcionális: tejföl (vegánoknak növényi)

Elkészítés:
  • A sütőt bekapcsoljuk.
  • A krumplit feltesszük a gázra főni (héjában), annyi vízben, amennyi ellepi.
  • Ha a víz felforrt, lekapcsoljuk.
  • Kivesszük a vízből, felkarikázzuk, tepsibe tesszük.
  • Megszórjuk a rozmaringgal és a sóval.
  • Ha sütünk hozzá hagymát is, mehet a krumpli mellé a tepsibe.
  • Kb. 20 percig sütjük.

Jó étvágyat!

Megjegyzések