Mézes-mustáros hússzelet quinoával és salátával

Először csirkemellel készült ez az étel. Amikor másodszor is el szerettem volna készíteni, hogy feltehessem a blogra, nem kaptam mellehusát. Csak előre csomagolt, egy kilós kiszerelés volt. Kettőnknek sok lett volna :-) Hívogatott minket két guszta hússzelet, így őket hoztuk el. Több mint egy hete próbálom kideríteni, hogy mi volt az, de eddig nem jártam sikerrel :-) "Kaiserschnitzel"-t vettem. Igen, lefordítani le tudom, "császárszelet", de ezzel nem vagyunk beljebb. A szótár cserben hagyott. A magyar szakács ismerősünk, aki hosszú évek óta Ausztriában dolgozik, szintén nem tudott pontos válasszal szolgálni, azt mondta, sertéshúsnál még nem hallotta (pedig arról a részről választottunk, azt hiszem), és ő azt mondaná rá, hogy comb. Így hát sajnálom, de elakadtam. A receptet viszont meg kell osztanom, mert istenien sikerült :-)



Hozzávalók 2 személyre:
  • 2 szelet hús :-))
  • 4 ek. méz
  • 4 ek. adalékmentes mustár (dijonit használtam, de lehet házi mustárt is)
  • 4 ek. méz
  • fél bögre quinoa (gluténmentes gabonaféle)
  • paradicsom
  • paprika
  • kukorica
  • friss kakukkfű
  • hidegen sajtolt tökmagolaj - nálam zalai ;-)


Elkészítés:
  • A mézet és a mustárt keverjük össze, és pácoljuk be a húst. Legjobb egy éjszakára, de ha nincs ennyi időnk, pár órát álljon benne, ha lehet.
  • Ha bepácolódott a husink, forró serpenyőben mindkét oldalát süssük meg. Az egész pácot öntsük mellé. Addig süssük, amíg a szósz szépen karamellizálódik, de óvatosan, ne égessük el.
  • A quinoát a zacskó utasítása szerint főzzük meg.
  • Állítsuk össze a salátát, az olajat csak tálaláskor locsoljuk rá.


(Csirkemellel is készülhet, azzal viszont teljesen máshogy nézett ki... Apró kockákra vágtam, így pácoltam és sütöttem. Érdekes módon itt nem karamellizálódott rá a pác, úgyhogy ha csirke- vagy pulykamellel készítjük,  nem fog hasonlítani a képre :-D)

Tudja valaki, mi az a Kaiserschnitzel? :-)

Megjegyzések