Szegfűszeges és levendulás körtebefőtt

Arról, hogy hogyan készülhet befőtt cukor és mindenféle tartósítószer nélkül, már született egy bejegyzés:



A körtebefőttek tavaly készültek, de nem mertem feltenni a recepteket, mert nem voltam benne biztos, hogy jól sikerültek :-) De sikerültek :-) Még mindig a polcon csücsülnek, és nem romlottak meg!!

Most pedig azt hiszem, jól kicsúsztam a befőző szezonból, de ha elteszem a receptet még egy évvel későbbre, akkor már tuti elfelejtem feltenni :-)

A befőzést az alapreceptben leírtak szerint végezzük.

Szegfűszeges körtebefőtt

A körtét felkockáztam (a héját rajta hagytam, abban van a vitamin :-D), és citromos vízbe tettem, hogy ne barnuljon be. Ezután beletettem őket jó szorosan a kifőzött üvegekbe, csorgattam rájuk mézet, és megszórtam egy pici őrölt szegfűszeggel. Egészet is használhatunk, ha az van kéznél.



Levendulás körtebefőtt

Az eljárás ugyanaz, csak a szokványos fűszereket néhány levendulaágra cseréltem.



Megjegyzések