Birsalmapüré

Tavaly rákészültem a birsalma eltevésre, mert Párom szüleinél van egy birsfa. Csakhogy tavaly nem termett :-)

Már ki is ment a fejemből ez a kis fiaskó, aztán idén meglepett az apósjelöltem, kaptam ugyanis 5-6 díszpéldányt. Belevetettem magam :-)



Nagy divat itt Ausztriában az "Apfelmus", ami almapürét jelent. Ugyanúgy üvegekben kapható, mint mondjuk a lekvár. Ilyet készítettem, csak birsből. Jó lett :-)

Csak birsalmára lesz hozzá szükségünk :-)

Elkészítés:
  • Az üvegeket és a kupakokat kifőzzük, papírtörlőre téve lecsöpögtetjük.
  • A birsalmákat megmossuk, magházukat eltávolítjuk, és felkockázzuk őket.
  • Feltesszük egy nagy fazékban főni, annyi vizet öntünk rá, amennyi ellepi.
  • Ha puhára főtt (kb. fél óra, de kóstolgatni kell), levesszük a tűzről és botmixerrel simára turmixoljuk.
  • Mehet vissza a lángra, ha túl sűrű lenne a püré, adhatunk még hozzá egy kis vizet. 1-2 kis pohárral én öntöttem bele.
  • Ha újra felforr, belemerjük az üvegekbe, rácsavarjuk a tetőt, és fejre állítjuk (így keletkezik a vákuum).
  • Biztos ami biztos, 10-15 perc múlva tegyük szárazdunsztba, és abban hagyjuk kihűlni.



Én ezt is, mint eddig minden befőzött üveget, odaállítottam az ágy mellé. Valamiért finomabb lesz, ha velünk alszanak :-)))

Ha van kéznél birsalma, tegyetek el ilyen pürét, mert sütöttem belőle egy isteni sütit, kár lenne kihagyni ;-)


Megjegyzések