Vaníliás karika

Nagyon szeretem az omlós tésztát, az islernek is hatalmas sikere volt, nem sokat hagytam másnak a tepsiből :-) Timi unokatesóm készít ilyet gyakran, most megkívántam. Ha ő nem lenne, biztosan nem álltam volna neki, mert nem tudtam volna, hogy vonjam be a talpakat, de Timi felvilágosított, hogy egyszerűbb, mint gondolnám - hát, hála, hála, örök hála neki!!! ;-)


A sütik nem túl szépek, mert nincs lyukas közepű szaggatóm. Almához való magház-eltávolítót használtam a célra. Szebb lett volna, ha kiszaggatom kerekre és úgy lyukasztom ki, de az islernél elment már a szaggatástól a kedvem...
Ha rendes háziasszonyok vagyunk, szaggassunk köröket, és ezeket lyukasszuk ki.
Ha lusta ám kreatív háziasszonyok vagyunk, akkor gyúrjunk gombócot, lapítsuk le, és ezt lyukasszuk ki.
Na de ha igazán zsiványok vagyunk, akkor járjunk el a lusta-módszer szerint, és mondjuk mindenkinek azt, hogy ez rusztikus vaníliás karika. Ez most úgyis nagyon menő ;-)
(Az okos háziasszonyok vesznek egy erre való szaggatót...)


Nem is próbálkoztam most az islernél bevetett házi bevonóval, mert azok az islerek, amiket ezzel vontam be, több maszatot hagytak a sütőpapíromon. Mivel a karikáknak pont az alja van bevonva, attól féltem, kárba vészne a süti is meg a munkám is... Magas kakaótartalmú étcsokit használtam.


Hozzávalók:
  • 30 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 20 dkg vaj
  • 4 ek. méz
  • 1 vaníliarúd kikapart belseje (vagy valódi vaníliapor, kb. 1 kávéskanál)
  • 10 dkg étcsoki (85%-os)
  • 1 ek. olívaolaj



Elkészítés:
  • Omlós tésztát gyúrunk, kicsit hűtőbe tesszük, ha összegyúrás közben nagyon megolvadna a vaj
  • Kinyújtjuk, valahogy elkészítjük a formáját :-)
  • 180 fokon kb. 8 percet sütjük, vigyázzunk, mert hamar megéghet!
  • Ha kihűlt, olvasszuk meg a csokit (óvatosan, ne égjen!), keverjük hozzá az olajat, és mártsuk bele a karikák alját. Ne mártsuk bele a csokiba, inkább csak simogassuk meg a süti aljával az olvasztott csoki tetejét. (Bár kicsit így is-úgy is maszatosan lesznek, ez a házi süti szépsége ;-)
  • Sorakoztassuk őket sütőpapírra, tegyük hűtőbe vagy hideg helyre, várjunk, amíg kihűl.


Nálunk mindenki imádja, aki megkóstolta! :-)

Megjegyzések

  1. Békés, Boldog Karácsonyt kívánok! :)

    VálaszTörlés
  2. Ügyi! ;-) Jólkinézőrusztikusmenő vaníliás karika! :-) :-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése