Karfiolkrémleves

Csak én egyedül szeretem a karfiolt, ezért nem is készül karfiolos étel, mert egy egész fejet képtelen vagyok egyedül megenni. A múltkor viszont voltak a boltban egészen picike karfiol fejecskék, le is csaptam rá :-) Krémleves kerekedett belőle...
Maga a leves elég puritán lett, mivel wasabis sajttal tálaltam, csak sót használtam ízesítésre.



Hozzávalók:
  • 1 kis fej karfiol
  • víz
  • himalája (esetleg tengeri) só
  • (fűszerek ízlés szerint)
  • fél deci tejszín (ha nagy karfiolunk van, mehet egy deci is)

  • wasabis sajt, reszelve
  • néhány szelet barna kenyér



Elkészítés:
  • A karfiolt megmossuk, rózsáira szedjük.
  • Felöntjük annyi vízzel, amennyi ellepi, puhára főzzük.
  • Levesszük a tűzről, botmixerrel simára turmixoljuk.
  • Visszatesszük, sózzuk, felöntjük a tejszínnel, és újra összeforraljuk.
  • A kenyérszeleteket felkockázzuk és forró sütőben kb. 10 percet sütjük. Készíthetünk belőle nagyobb adagot is, zárt dobozban sokáig eláll, és így nem kell minden egyes levesfőzésnél begyújtani a sütőt is és a kenyérkockákkal bajlódni.
  • A levest a kenyérkockákkal és a reszelt sajttal tálaljuk.



Jó étvágyat! :-)

Megjegyzések