Zöld teás felfújt áfonyával

Késő esti poszt...

Úgy tűnt, lemaradok a mostani vkf! fordulóról, de az utolsó utáni pillanatban kész lett a süti ;-) A posztolás jó későre sikeredett, bocsánat érte, de az is csoda, hogy a mostani hajtás mellett elkészült... :-)



A feladat: főzzünk kávéval vagy teával. Imádnivaló kihívás, sok-sok remek ötlet vonult fel előttem, de a megvalósítás már nem is olyan egyszerű, merthogy idő kell hozzá :-) Szinte az utolsó pillanatig nem tudtam, mi is fog készülni, süti, fagyi, kávés, teás... Aztán a matcha tea mellett tettem le a voksom, aminek szerintem két legjobb barátja van: a citrom és a vörös áfonya. Mindkettőt bevetetem.



Az alapreceptet a coffeinmentes blogról csentem, magától a vkf! házigazdájától, remélem, nincs harag! :-) Eredetileg tejespite, de olyan gyönyörűen felkúsztak a sütőben, hogy előléptettem őket szuflévá. (Aztán a szufléhoz méltó módon pillanatok alatt össze is estek, de ez ezzel jár...)


Hozzávalók:
  • 1 doboz kókusztej
  • 2 tojás
  • 2 púpos ek. kukoricaliszt
  • 2 ek. méz
  • 3 tk. matcha tea por
  • 1 kis citrom leve
  • 1-2 evőkanál aszalt vörös áfonya




Elkészítés:
  • A hozzávalókat az áfonya kivételével összekeverjük, a kókusztejet a legvégén adjuk hozzá. A matcha por nálam utolsó előttiként került bele, és sajna nem tudtam teljesen csomómentesre keverni. Mindjárt a tojásos-mézes masszába kellett volna, de az értékén ez mit sem változtat :-)
  • A masszát szufléformákba vagy tortaformába töltjük. Én két darab 11 centis formát használtam.

Sütés előtt

  • A sütési hőmérséklet 150 fok, az idő kb. 1 óra, de nehéz megmondani. Az eredeti recept 45-55 percet ír, nekem kellett 70. Ez természetesen annak a függvénye is, milyen vastag a massza a formában.
  • 30 perc után húzzuk ki őket a sütőből, most jönnek az áfonyák. Már eléggé tömött a tészta ahhoz, hogy ne csücsüljenek le a legaljára, de nem kemény, így még szépen bele tud sülni. Pár szemet kicsit (kicsit! :-D) erősebben dobjunk bele, vagy fogpiszkálóval nyomjunk le. Így a közepén is lesz áfonya.

Félúton...



  • Akkor jó, ha szépen felemelkedett, és a beleszúrt fogpiszkálón nincs folyós massza.
  • Ahogy hűl, még szilárdulni fog...



Forrás:
http://coffeinmentes.blogspot.co.uk/2013/01/kokuszos-zoldcitromos-tejespite.html

Ha belegondolok, van pár teás-kávés receptem a blogon, mazsolázz kedvedre:
Receptért katt a feliratokra!

Kávés karamell-likőr

Megjegyzések