Kókuszos-citromos "kenyér"

Nem igazán kenyér, mert édes, de nem is gyümölcskenyér, mert gyümölcs nincs benne. Kalácsnak pedig nem elég puha :-)

A recept az Ízek és érzések c. újság tavaszi számában található, nem sokat variáltam rajta.

Édesítéshez rapadurát használtam, elő fog még fordulni nálam, úgyhogy igyekszem külön is írni róla, addig itt egy kis infó:



Hozzávalók egy püspökkenyér formához:
  • 25 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 1,5 tk. szódabikarbóna
  • 5 dkg kókuszreszelék
  • 1 citrom héja
  • 1 tojás
  • 15 dkg rapadura (teljes nádcukor)
  • 1 dl olívaolaj
  • 3,5 dl natúr joghurt
  • 1 citrom leve 


Elkészítés:
  • Egy tálban összekeverjük az első 4 hozzávalót.
  • Egy másikban összedolgozzuk a többit.
  • Összekeverjük őket, kivajazott, kilisztezett kenyérformába öntjük.
  • Tűpróbáig sütjük. Én fél órát sütöttem nagy lángon, ezután letakartam sütőpapírral, mert nagyon pirult a teteje, a tűpróba során viszont még nyersnek bizonyult.
  • Ha már nem túl forró, borítsuk ki a formából. Kihűlve szeleteljük.

Jó étvágyat! :-)


Megjegyzések