Almás-répás vitaminbombák

Ezt az édességet kicsi Petránknak vittem ajándékba. Szintén mama-konyhás. Ezt a receptet is az Ízek és érzések előző számában találtam, csak a készletemhez igazítottam (nem volt zabpelyhem, tönkölypelyhem volt). Mivel Petrának vittem, aki nagy mazsola faló, természetesen ez is került bele. Igazi babagolyó, egy kétévesnek tökéletes. Izgatottan vártam, mit szól hozzá, amikor beleharap.



Akkora lendülettel és iszonyú fintorral az arcán köpte ki szerencsétlen, hogy öröm volt nézni. A rémülettől a grimasz fent maradt az arcán, majd kétségbeesetten ennyit mondott az anyja felé fordulva: "Ez nyeeeeeejsz..." Anyuka már nevet, nyers répa van benne? Mondom hát persze, almás-répás golyó... "Jaaaaa. Hát a répát nyersen nem eszi meg, csak levesben"
Ennek ellenére én bátran állítom, hogy ezek a golyócskák finomak, és azon kívül, akinek tulajdonképpen készült, mindenki szívesen ette :-)))))



Hozzávalók:
  • 2 alma durvára reszelve
  • 2 sárgarépa finomra reszelve
  • 2-3 ek. mazsola (vagy más aszalt gyümi, de el is hagyható)
  • 6 ek. tönkölypehely ledarálva (vagy zabpehely, vagy akármilyen más gabonapehely)
  • darált dió a forgatáshoz (vagy mandula, mogyoró stb.)



Elkészítés:
  • Pofon egyszerű! Az előkészületekhez képest (reszelés, darálás) ez már pikk-pakk megvan :-) A répának és az almának alaposan kinyomkodjuk a levét. A levet megisszuk! Fincsi!
  • Összedolgozzuk a mazsival és a darált pehellyel. Lehet, hogy nem kell bele mind, ez az alma és a répa méretétől is függ, és attól is, hogy épp mennyi nedvességet fog felvenni.
  • Golyókká formáljuk, darált dióban meghempergetjük.
  • Mama hempergetős tippje: Egy nagyobb tálba tegyük a darált diót, és egyszerre 4-6 golyót rázogassunk benne. Így hamarabb kész, valóban, csak egy kis utómunka van vele. De jól lehet haladni.



Jó étvágyat, remélem, Nektek is ízleni fog! ;-)

Ezen a képen túró rudival együtt szerepel. Van már rudi recept a blogon, de teszteltem egy másikat is, ő is bevált, recept hamarosan! :-)


Megjegyzések

Megjegyzés küldése