Fűszeres tökmagperec

Találtam egy igen tetszetős receptet, amiben a Sonnentor Energia fűszerkeveréke és tökmagliszt is szerepelt. Mindkettőt beszereztem, de a golyócskákhoz túl sok minden kellett volna, ami épp nem volt kéznél, ezért leegyszerűsítettem a dolgot. Az omlós tésztából nálam mindig jó dolog sül ki, most sem volt ez másképp. Az új szaggatómat is fel szerettem volna avatni. Így születtek meg ezek a kis perecek.
Szaggatáskor jó sok tészta hullott mellé, ezért kicsit sokáig tökölődtem vele. Kört is szaggathatunk, így kekszet kapunk, és hamarabb végzünk. Rátok bízom :-)



Hozzávalók:
  • 20 dkg graham liszt
  • 10 dkg tökmagliszt
  • 2 tk. Sonnentor Energia fűszerkeverék (jó erős keverék, aki szereti a pikáns ízeket, ki ne hagyja a konyhájából!)
  • csipet (himalája) só
  • 20 dkg vaj
  • (víz)


Elkészítés:
  • A száraz hozzávalókat alaposan összekeverjük, majd belegyúrjuk a felkockázott, hideg vajat. Ha nagyon nem akar összeállni, 1-2 kanál hideg vizet is adjunk hozzá.
  • Lisztezett felületen kinyújtjuk, kiszaggatjuk, kivajazott tepsiben kisütjük.
  • Forró sütőben 10 perc alatt elkészül, mivel vékony, vigyázzunk, mert hamar megéghet!
  • Óvatosan szedjük ki, főleg, ha perecet szaggattunk, mert forrón törik. Ha kihűl, kicsit stabilabb lesz :-)



A kinézete miatt nehezen merte a család megkóstolni, akinek nem szóltam, hogy sós sütiről van szó, az pedig eléggé meglepődött - erre tehát érdemes felhívni a figyelmet! :-))


Az ötletadót is érdemes lenne kipróbálni: Energia magfasírt

Megjegyzések