Képviselőfánk

Igen, megint édesség. Utálhattok, de nem érdekel :-D Március elején belevágok a méregtelenítésbe, akkor már nem kísérletezhetek búzalisztes, tojásos dolgokkal... Most van itt az ideje. Ha meghízol miattam, bocs, március-áprilisban jönnek majd a böjti receptek, ha velem tartasz, le is adod ;-) De mivel reform receptjeim vannak, azért olyan könnyen nem csúsznak ám fel a kilók...



(Jelenlegi helyzet a lakásban: az asztalon kétféle keksz pihen, a hűtőben pedig forradalmi csokihab csücsül, várva boldog sorsát, hogy pár óra múlva, miután szépen összeállt, megegyük..)



Ha már ilyen szépen összejött az égetett tésztám, annak ellenére, hogy giga nagy lett, meg is töltöttem :-) Csak főzött krém került bele, nagymamám is így csinálja, mi már nem szoktunk tejszínhabot is tenni rá. Kinek hogy tetszik...
Kaptam egy főzött krém receptet, ami nagyon tetszett, mert elhasználja az egész tojásokat, nekem viszont kellett a fehérje... Utólag már bánom, hogy belevágtam ebbe a projektbe, de már nincs visszaút. Erről majd később... :-D



Úgyhogy felkutattam egy olyat, amibe csak a sárgája kell. Ki volt már tűzve a Pinterest oldalamra, és mivel zsúfolásig telis-tele van, gondoltam egyet igazán meg is főzhetnék már róla :-D Magamhoz képest nagyon vad voltam, ugyanis mindent betartottam :-) (Kivéve a egészségesebb hozzávalókat, de ez már igazán nem újdonság.)


Hozzávalók a krémhez:
  • fél liter rizstej
  • 4 tojás sárgája
  • 80 g rapadura (teljes nádcukor)
  • 30 g tk. búzaliszt
  • 30 g keményítő
  • kávéskanálnyi vaníliaőrlemény
  • 75 g hideg vaj
  • 75 g puha vaj



Elkészítés:
  • A rizstejen és a vajon kívül az összes hozzávalót összekeverjük. Annyit adjunk hozzá a rizstejből, hogy csomómentesre tudjuk keverni a kézi habverővel.
  • A maradék rizstejet tegyük fel forrni. 
  • Mikor már jó meleg, lassan, folyamatos kevergetés mellett csurgassuk bele a tojásos keveréket. Forrástól számítva 1-2 percig még főzzük. 
  • Vegyük le a tűzről, keverjük bele a kemény, hideg vajat.
  • Hűtsük ki teljesen, de közben kevergessük, mert becsomósodik. Én kitettem az ablakba, de nem bizonyult elégnek. Úgyhogy engedtem a mosogatóba hideg vizet, és beleállítottam a lábost. Gyakran átkevertem.
  • Amikor teljesen hideg, mehet bele a puha vaj is. Azért kell puha, hogy simává tudjuk keverni. A krémünk már hideg, a kemény vajat nem fogod tudni eloszlatni benne.
  • Töltsük meg a fánkokat, talán habzsákkal a legegyszerűbb. Én így csináltam, de kanalazhatod is.


Elkövettem egy hibát: folyós volt még este a krém, ezért betettem éjszakára a hűtőbe. Reggel darabosan vettem ki, a vaj icipici darabokba összekeményedett. Ahogy felengedett, ez eltűnt, de jobb a békesség, jobban jársz, ha egyszerűen a konyhapulton hagyod. Másnapra szép sűrű, krémes lesz.

Vittem a munkahelyemre a konyhafőnöknek, aki azt mondta, szívesen lesz a kóstolóm, vigyek bátran bármit. Ízlett neki, úgyhogy mindenkit bátorítok!

Jó étvágyat! :-)


Forrás: http://eugeniekitchen.com/mousseline-cream/

Megjegyzések