Könnyű csokihab

Lágyabb, könnyebb, mint az előző csokikrémem.
Annyi a különbség, hogy finomításképp ment bele egy kis tejszín is...



Pár órát pihentettük, aztán nem bírtunk magunkkal :-D Másnapra is maradt egy pici, buborékosabb, keményebb lett. A fotón a friss, lágyabb verziót látjátok. Mivel tejszín is került bele, most nem két, hanem három kis üvegre való lett.



Hozzávalók:

  • 60 g étcsoki, nekem most a 70%-os tábla másik fele
  • 3 tojás
  • fél dl tejszín
  • kakaóbabtöret



Elkészítés:
  • A tojásokat szétválasztjuk.
  • A csokit gőz felett megolvasztjuk. Folyamatosan kevergessük, és ha már csak néhány darabka van bent egészben, húzzuk is le a tűzről. Így szépen elolvad, és nem hevítjük túl. Itt szilikonlapáttal dolgoztam.
  • A fehérjét verjük kemény habbá. Akkor jó, ha fejre lehet fordítani a tálat. Próbáld ki nyugodtan!
  • A tejszínt is verd habbá.


  • Keverjük a tojások sárgáját az olvadt csokihoz. Itt elővettem a kézi habverőt. Össze fogja kapni, ne lepődj meg.
  • Egy keveset a fehérjéből tegyünk hozzá, keverjük bele. Ezután jöhet a többi fehérje is, itt tegyük le a habverőt, váltsunk vissza a lapátra és alulról felfelé dolgozzuk össze az egészet. 
  • Most a felvert tejszínt is forgassuk bele.
  • Töltsük tálkába, tegyük hűtőbe.
  • A kakaóbabtöretet mozsárban összetörtem, hogy ne legyen olyan nagy darabokban, ezt szórtam tálaláskor a tetejére.
  • Voilá!


Jó étvágyat! :-)

Megjegyzések