Antioxidáns matcha puffancs (vegán, cukor- és gluténmentes)

Íme amit tegnap ígértem. Találtam egy receptet a neten (nem volt egyszerű ilyen kekszet találni :-D), de nem jött be, teljesen száraz volt a massza, nem tudom hogy sikerült az illetőnek ebből kekszet csinálnia. Szépen emeltem a rizstejen és az olajon, nekem ennyivel állt össze szépen. Nekünk most a mézet is jobb kerülni, mert bár finomítatlan, de mégis cukor, ezért ebben a kekszben xilit van. Csokidarabkákkal készült az eredeti, de azt sem ehetünk, úgyhogy kakaóbab töretet tettem bele. Kesernyés a keksz, de nekünk bejött. Forrón omlik, szinte olvad a szájban, másnap medig szépen megkeményedik, de még akkor is "szaftos" a belseje. Jó maga az állag, készítheted a teapor nélkül is, dúsíthatod bármivel, ami csak tetszik.



Hozzávalók 20-25 darabhoz (a csésze kb 1,5 decis):
  • 2 csésze mandulaliszt
  • fél csésze cukor
  • 1 tk. szódabikarbóna
  • 4 tk. matcha tea por
  • 1 tk. vanília
  • 1 ek. kakaóbab töret
  • kb. 60 ml rizstej
  • kb. 60 ml olívaolaj




Elkészítés:
  • Összekeverjük a száraz hozzávalókat, majd hozzáadjuk a rizstejet és az olajat.
  • Gombócokat formázunk, tepsire helyezzük, és betoljuk az előmelegített sütőbe. Légkeverés, 160 fok. (Légkeverés nélkül 180 fokra tenném, jó meleg legyen)
  • Nem tudtam, kilapul-e. Nem lapult :-D Kihúztam a tepsit, egy pohár aljával lenyomtam a gombócokat korongokká. Ezt megteheted az elején is. Így viszont kicsit kérges volt kívülről, és szépen megrepedt a nyomástól az oldala. Jól néznek ki, na ;-)
  • Hamar kész, szerintem 10 percet sem volt bent, végig figyelni kell!!


Jó étvágyat!


Megjegyzések