Fenyőmagos brownie mogyoróvajas sajtkrémmel

Szilveszter környékén sütöttem először ezt a sütit. Beteg voltam, lázas, igazán ágynak döntött... Látogatóm is volt, egy fiatal úriember személyében, aki az unokatesóm. Mondhatom marha jó vendéglátója voltam :-D Pár nap múlva édességre vágytam, a mama somlóija már a fülünkön jött ki. (Bár jó volt... szó se róla, de térdig jártunk benne. Én csak egy dobozzal akartam hozni, de kaptam még egyet, mondván a "gyerek" sokat eszik. Hát nem ette meg unokatesóm. Na ezt hagyjuk is... :-D)



Mindenképpen egyszerűt szerettem volna sütni, felcsaptam egy könyvet, brownie, egyszerű, nem száz tojás kell bele, jó lesz. Kisvendégem azt mondta: "egész jó". Tegye fel a kezét akinek van huszonéves férfi rokona. Akinek nincs, annak elmondom, ennél szebbet sosem hallasz tőle. Egész jó. :-)



Most feldobtam egy kis krémmel. Nekem ízlett, faltam, férjemnek nem. Másnap ízlett neki. Ugyanolyan volt. Újabb igazi férfi a családban ;-)
A gond vele az, hogy a brownie langyosan jó, a krém hűvösen. El kell találni. Ha a meleg sütit kened meg, lefolyik róla a krém, és nagyon maszatosan lehet megenni. Ha behűtöd az egészet, megdermed a süti. Hát, én mindkét végletet faltam.................



Talán a krémet kellene behűteni, mielőtt felkenjük, de csak annyira, hogy kenhető maradjon. Errefelé lehet a megoldás. Én odavoltam érte, akárhogy is, aki kényesebb, az játszadozzon a hőmérséklettel... :-)
Kis adag, családosok duplázzanak!



Hozzávalók:


Brownie:
  • 120 g vaj
  • 100 g étcsoki
  • csipet himalája só
  • 2 tojás
  • 150 g rapadura (teljes nádcukor - nem nyers, teljes!) vagy nyírfa-, vagy kókuszcukor
  • 1 kk. vaníliaőrlemény
  • 50 g teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 25 g kakaópor
  • fél csomag fenyőmag (vagy bármi más, ízlés szerint, amennyi csak jól esik :-D)


Krém:

  • kis doboz natúr krémsajt (125 g általában)
  • fél üveg mogyoróvaj (natúr!!), kb. 100-125 g
  • 1-2 teáskanál agavészirup (vagy juhar, vagy méz, vagy bármilyen természetes édesítő)
  • 1-2 csipet vanília - mert az mindenbe kell ;-)




Elkészítés:

  • Gőz felett összeolvasztjuk a vajat, a csokit és a sót.
  • A tojást kézi mixerrel habosra keverjük a rapadurával és a vaníliával.
  • A tojásos masszához keverjük a csokis masszát.
  • Mehet bele több részletben a liszt, végül a kakaópor.
  • Spatulával vagy fakanállal beleforgatjuk a fenyőmagot (diót, mogyorót, stb.)
  • 160 fokra (légkeverés, anélkül 180) előmelegített sütőben 15-20 percet sütjük, amíg megkérgesedik a teteje. Ha nem vagyunk biztosak a dolgunkban, inkább előbb vegyük ki, nem szabad kiszáradnia.
  • Ha nem túl forró, óvatosan rácsra varázsoljuk, hagyjuk kihűlni.
  • A krémhez habosra keverünk minden hozzávalót, és a tésztára kenjük.

Hmmmmm...





Forrás: Joanna Farrow: Mini-Muffins & mehr

Megjegyzések