Joghurtos, élesztőmentes kenyér

Jó kis recept, loptam ;-) A gazdája pedig nem is tudja :-D Az úgy volt ugyanis, hogy látogatóban voltunk, én pedig megpillantottam komaasszonyom konyhájában egy kis parafatáblát, ami tele volt tűzdelve minden földi jóval. Ott volt ez a kenyérrecept is. Nem bonyolult, úgyhogy meg tudtam jegyezni - a kenyér szupi lett, ha valamit nem pontosan csináltam, az sem baj... Ezt nevezem én élő Pinterest-nek :-)))))))
(Köszi Timi!)



Mivel csak a hozzávalók voltak kitűzve, nem tudtam milyen tésztára számítsak, folyósabbra, gyúrhatóra, teljesen vakon álltam neki. A szódás kenyerek sokszor ragacsosak, folyósak, nekem legalábbis ilyenek voltak. Ha annyi lisztet kapnának, hogy gyúrni lehessen őket, kőkemény lenne a végeredmény. Összekevertem a hozzávalókat, jó ragacsos lett. Adtam hozzá egy kevés lisztet, hátha... Próbáltam olajos kézzel is dolgozni, így sem... Úgyhogy nem erőszakoskodtam vele tovább. Formába varázsoltam, megsütöttem. Csúcsszuper!! <3 Nem ízesítettem semmivel, egy kis napraforgómagot kapott a tetejére, hogy ne árválkodjon. Nagggggyon jót tett neki, telitalálat! Mivel nem élesztős, nem kell keleszteni, a recept a sütő bekapcsolásával indul. Ígéretes ;-)

Hozzávalók:
  • fél kg teljes kiőrlésű búzaliszt
  • fél kg natúr joghurt
  • 1 tk. szódabikarbóna
  • nagy csipet só
  • 2 ek. olaj
  • tetszőlegesen: napraforgómag




Elkészítés:
  • Melegítsük elő a sütőt (180 fok, légkeverés).
  • Keverjük össze a száraz hozzávalókat.
  • Adjuk hozzá a joghurtot, fakanállal dolgozzuk össze. Ha nem megy tovább, olajos kézzel fejezzük be.
  • Varázsoljuk a formába, egyengessük el, szórjuk meg napraforgómaggal. A magokat vizes kanállal nyomkodtam a tésztába. Így is lepotyog pár szem, ez elkerülhetetlen, de a nagyja szépen belesül!
  • Sütés közben kétszer kihúztam, bespricceltem vízzel, és gyorsan visszatoltam, hogy ropogós legyen a héja. Isteni lett kívül, vagy ezért, vagy a szotyitól, ezt nem tudom eldönteni...
  • Kb. egy órát sütöttem, a sütőt kikapcsoltam, de csak 10 perc elteltével vettem ki, biztos ami biztos alapon. Borzalmasan beleragadt a formába, javaslom, hogy ne kikend, hanem sütőpapírt használj! Mindenképpen ki akartam venni melegen, a "szaftosabb" kenyereket rácson kell hűteni, különben ragadós, nyers érzetű marad a belseje. Végül kivágtam a közepéből egy szeletet, és két darabban vettem ki. Ezt előzd meg, használj papírt!! :-) Ha van rácsod, azon hűtsd. Ha nincs, állítsd fel vagy támaszd neki valaminek, hogy minél nagyobb felületen gőzölögjön...

Fogyaszd egészséggel!





Megjegyzések