Újabb omlós, pate brisee, vkf! 71.

A határidő április 12., vasárnap, küldjétek a recepteket tempósan, mert elég rosszul áll a mezőny! :-)

Kiírásért katt ide!


Íme az én pályaművem ;-) Amikor ki kellett választanom a kedvencemet, nem tudtam. Mindegy is, a lényeg, hogy válasszunk egy számunkra valamiért kedves szakácskönyvet. Aztán jött a következő malőr. Kézenfekvő lett volna reform témájút választanom, nos, ez nem jött be, ugyanis mind itthon anyukámnál van :-D Pedig voltunk otthon, na szerintetek elfelejtettem, vagy elfelejtettem visszakérni? Hát persze... :-D

Azért esett erre a választásom, mert régóta a polcon hever, de valamiért nem forgatom gyakran. Most viszont kísérletező fázisban vagyok, úgyhogy belevetem magam. Sütöttem már belőle flantésztát, sikerélményem volt, most a másik fajta linzertésztára esett a voksom. A könyv: Michel Roux: Tésztavarázs. Néhány éve jelent meg. Az omlóst imádom, nagyon jól variálható, akár húsvéti díszben is pompázhat ;-) Kicsit átvariáltam a receptet, reformosítottam, illetve kivételesen megemeltem a cukrot. Sósak ezek az alaptészták, gondolom azért, hogy mindenféle töltelékhez passzoljanak. A franciák ugyebár mindennel töltik a pitéket :-) Mivel ez édes teasüti, emeltem a cukron, a sót pedig óvatosan adagoltam.



Hozzávalók:
  • 25 dkg tk. búzaliszt
  • 15 dkg puha vaj, felkockázva
  • fél tk. himalája só
  • 1 tk. rapadura (teljes nádcukor)
  • 1 tojás
  • 1 ek. hideg víz


Elkészítés:
  • A víz kivételével minden hozzávalót összegyúrunk. Morzsás, darabos lesz a tészta.
  • Most mehet bele a víz. Homogén masszává dolgozzuk.
  • Tegyük hűtőbe, mert ragad a vajtól. Nem kell órákat pihennie, elég neki 30 perc is, a lényeg, hogy keményedjen vissza a vaj.
  • Lisztezett felületen kinyújtjuk, kiszaggatjuk, kisütjük. Élvezet vele dolgozni, nagyon selymes, kiválóan kezelhető. Élmény volt, tényleg! :-)
  • Légkeverésen sütöttem, 140 fokon, kb. negyed órát.


Jó pár darab így is felpúposodott. Ötlet? Még mindig forró neki a hőfok? Kétlem, bár lehet. Vagy ezt nem is fogom tudni kivédeni? Lehet, hogy nem önálló linzernek szánták, hanem pitének, ott ugye elkerülhető a púposodás vakon sütéssel... Várom az ötleteket mindenesetre :-)



Díszítés:

Por állagú natúr ételfestéket (Biovegan, ez a szín pedig célkaporos) egy kevés vízben kikeverünk. Szitáljunk bele nyírfaporcukrot, keverjük simára. Nem volt porcukrom, elsőre simával készült, nem jó, foltos lesz a máz. Ledaráltam a nyírfacukrot, és biztos ami biztos alapon szépen hozzászitáltam a festékhez. Így lett jó :-) Nehéz megmondani a mennyiségeket, de úgyis rájössz. Kényelmesen kenhetőnek kell lennie. Ha nem találtad el, hamar kiderül, vagy lefolyik, vagy darabos lesz, egy kis víz vagy porcukor hozzáadásával azonnal javítható is a hiba. Kenőecsettel vittem fel a mázat, először a tojások belsejére, majd a végén eldolgoztam a szélét. 
A minta ugyanezzel a mázzal készült, színezés nélkül. Folyósabbra hagytam, hogy bele tudjam tölteni a díszítőtollamba és írókázhassak vele. Égre földre kerestem a tollam végét, nem lett meg. A hegye nélkül dolgoztam, ezért ilyen vastagok a vonalak :-D Tegnap este díszítettem, ma reggelre rózsaszín lett az összes. Lehet, hogy nem száradt meg teljesen az alap, nem tudom, meglepődtem az szent, de egyáltalán nem bánom. Igazán lányos lett ;-)

Kellemes Húsvétot Kívánok így az utolsó pillanatban is! :-)


Megjegyzések