Foszlós kalács

Itt lapul a piszkozatok közt, méltatlan helyen, ugyanis nagy sikert aratott :-) Húsvéti reggelinek készült (ami a dekorációt is magyarázza...:-D). Azelőtt nem sütöttem kalácsot, nem akartam mellényúlni, Limaránál kerestem receptet. Találtam, megreformáltam, megsütöttem, sikert arattam :-) Röviden ennyi ;-)



Aggódva kattintgattam a receptre készítés előtt, remélve, hogy van itthon elég vaj hozzá. Aztán láttam, hogy ebbe nem is kell. Úgyhogy ez valóban nem vajas kalács, maradjunk tehát a foszlós-nál :-D
Nem volt itthon ennyi tejszínem, csak kb. másfél deci, így zabtejszínnel egészítettem ki. Tökéletesen működött. Szerintem kizárólag növényi tejszínnel is működik, tojás viszont kell bele, tehát felesleges lett volna a vegán verziójával foglalkozni :-D
A kalács tetejének lekenéséhez egy egész tojás kellett volna, nekem viszont volt a hűtőben 2 sárgája előző napról (macaron, újabb kudarc - segítség!!), kézenfekvő volt ezt elhasználnom. 



Hozzávalók:
  • 50 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
  • fél kocka élesztő
  • csipet himalája só
  • 3 ek. rapadura
  • 2,5 dl tejszín
  • 2 tojás
  • tojás a kenéshez - ami éppen van elfekvőben, ha nincs, egy egész :-)



Elkészítés:
  • Az egyik tojást szétválasztjuk, a sárgáját félretesszük.
  • Az összes többi hozzávalót egy tálba tesszük, a robotgép dagasztó karjával összedolgozzuk. Türelmesen kivártam, legalább 10 percet dolgoztattam, már meleg volt a motor :-) Szép levegős lett, érdemes jóóóóóóóóól összedagasztani.
  • Kelesztőtálban megkelesztjük.
  • A tészta harmadát félretesszük, a nagyobbik részt kisodorjuk, félbehajtjuk és összecsavarjuk. Tegyük át a kikent vagy sütőpapírral leterített tepsibe. Most még könnyebb mozgatni :-) A közepébe hosszanti mélyedést készítünk, pl. sodrófával, és lekenjük a tojás sárgájával. A kisebbik részt hármas fonással összefonjuk, és belehelyezzük.
  • Hagyjuk pihenni. Kb. 10 perc múlva be lehet már kapcsolni a sütőt, mire felmelegszik, újra megkel a kalácsunk. Légkeverés, 160 fok (vagy légkeverés nélkül, 180 fok). Fél órát sütjük, szépen meg fog pirulni, látod, ha kész.
  • Ha már nem túl forró, rácson hagyjuk kihűlni.




Forrás: http://www.limarapeksege.hu/2009/04/foszlos-kalacs.html

Megjegyzések