Lazactekercs és pisztránghab

Unokatesóm nálunk járt, mozgalmas két napunk volt... :-) Illetve két és fél, mert amíg én ma dolgoztam, addig ő még itthon várta nekem a csempés embert... Volt teraszrendezés, lekvárfőzés, lányos vásárolgatás, pizza, bor... Amíg itt volt, nem volt időm főzőcskézni, viszont előre dolgoztam pár finomsággal... Nemrég fejeztem be a boros poharak összeszedését a lakásban (na jó, olyan sokáig azért nem tartott :-D), kicsit elültem, nem éreztem az erőt a blogoláshoz, pedig van mivel büszkélkedni ;-) Aztán eszembe jutott, hogy elfekvőben egy régi receptem, amit már a nászút előtt is rég szerettem volna megosztani veletek, de hát... Egyszerűen elmaradt, na, van ilyen :-)




Húsvéti menünk hal volt az idén, mert nem ehettünk sonkát. Belefért volna 1-2 szelet, ha utána megint tartjuk a hús-szünetet, de mivel a boltban nem árulnak ilyen kicsi mennyiséget, jött az ötlet, akkor legyen füstölt hal! Bejött :-) (Ezért van húsvéti szalvéta a képen :-D) Fehér bor dukál hozzá...
A tormás tejszínt is nagyon szeretem, többször ettem már, de még nem készítettünk. Itt volt az ideje!




Tormahabos lazactekercs

Hozzávalók:

  • 1/3 tormagyökér
  • 2,5 dl tejszín
  • 200 g füstölt lazac

Elkészítés:

  • A tormát lereszeljük (aprítógépen melegen ajánlom, úgy kevésbé fájdalmas a művelet...), egy éjszakára beáztatjuk a tejszínbe.
  • Másnap leszűrjük, a tejszínt kemény habbá verjük, és betöltjük vele a haltekercseket.
  • Nem fűszereztük semmivel, a torma magáért beszél.


A maradék tormát is leaprítottuk, ecettel, vízzel, sóval összekevertük, üvegbe töltöttük. Jó anyag...





Pisztránghab

Hozzávalók:

  • 100 g füstölt pisztráng
  • 100 g tejföl
  • 100 ml tejszín
  • fél citrom leve
  • só, bors
  • 4 lap zselatin
Elkészítés:
  • A zselatinlapokat 5 percre hideg vízbe áztatjuk. Ezalatt elkészítjük a krémet.
  • Az összes hozzávalók összeturmixoljuk (aprítógépet használtunk, de elviszi botmixer, vagy akár a turmix is).
  • A zselatint kinyomkodjuk, felmelegítjük. Ha felolvadt, hozzákeverjük a halkrémhez. 
  • Ha kihűl, hűtőbe tesszük, amíg teljesen megdermed. 
  • Fagyikanállal adagoljuk :-)


Megjegyzések