Piccata milanese

A milánói sertésborda. Esetemben csirkéből :-)

Szeretjük nagyon, de sosem ástam bele magam a készítésébe, megelégedtem annyival, hogy "fura rántott hús paradicsomos tésztával". Aztán ezt megelégeltem, utánajártam. Meglepődve tapasztaltam, hogy minden magyar receptoldalon mezei rántott hússal tálalják a tésztát. Nem tudtam pontosan, hogy miben más a panírja, de abban 100%-ig biztos voltam, hogy nem a szokásos liszt-tojás-morzsa ennek a husinak a kabátja. Jött a német nyelvű keresés, éééééés elém tárult: Ez a panír morzsa nélküli, a tojásban pedig parmezán van. Így már mindjárt ismerősebb volt. Elkészíteni nem ördöngösség, különösen, ha nem házi a paradicsomszószunk. Illetve lehet házi is, az lenne a legjobb, de akkor gyorsan, a kamrából/pincéből... :-) Csirkemellel viszont jobban szeretjük, úgyhogy kicsit megcsúfoltam a receptet, de ez van. Lelkiismeret-furdalás nélkül ettük :-)



Hozzávalók 2 főre:
  • kb. 20 dkg csirkemell filé
  • teljes kiőrlésű liszt (legutóbb rozs volt kéznél, azzal is működött, de maradjunk a tk. búzánál)
  • 2 tojás
  • kb. 5 dkg reszelt parmezán vagy más kemény sajt, én parmigiano reggiano-t kaptam, ne kérdezzétek mi az :-)
  • 1 marék spagetti tészta
  • kis üveges paradicsomszósz (lehetőleg csak paradicsomot és fűszereket tartalmazzon, másnak nincs helye benne)
  • himalája só, bors





Elkészítés:
  • A csirkemell szeleteket kiklopfoljuk, mindkét oldalukat sózzuk, borsozzuk.
  • Előkészítjük a panírt: egy tálba lisztet öntünk, egy másikban villával felverjük a tojásokat és hozzákeverjük a reszelt sajtot.
  • Forrósítsunk kevés olajat (pl. Alnatura sütőolaj). A husikat panírozzuk, majd rögtön tegyük a forró olajba. Nem lehet vele várni, mint a sima, morzsás rántott hússal, mert lefolyik róla a tojás.
  • Közben lássunk neki a tésztának is, hogy a husival együtt készen legyen. Sós vízben főzzünk ki egy jó marék spagetti tésztát.
  • Egy kis edényben melegítsük fel a paradicsomszószt.
  • Nagyjából egyszerre lesz kész minden, ha mégsem, tartsuk melegen! :-)
  • A tésztát forgassuk össze a paradicsomszósszal, szedjük tányérra, majd erre fektessük a bundás húst. Ízlés szerint még megszórhatjuk a kemény sajttal a tetejét.


Jó étvágyat!




Megjegyzések