Mogyoróvajas bonbon

Zsuzsikám, megnyalnád a tíz ujjad... Ezt most Neked küldöm! <3

A kóstolók körében sikert aratott, volt olyan is, akinek beígértem, de már nem ért oda... :-) Ezt nem kell sütni, sőt, hűteni kell sokat. Leszámítva a csokiolvasztást, igazán kíméletes velünk a nagy nyári forróságban.



Először készítettem bonbont datolyából. Nem nagyon tudtam elképzelni, hogy ennyiből működhet és finom is lesz. TÉVEDTEM!! Rém egyszerű, az eredmény pedig elbűvölő. Bár a mogyoróvaj sokat dob rajta :-D Sós karamellel sem próbálkoztam még, most ki szerettem volna próbálni. Olyannyira nincs a repertoáromban, hogy készítés közben ebből is kimaradt :-D Későn kapcsoltam, így utólag szórtam rá a mogyoróvajra. Érezni így is, és elsőre lehet, hogy elég is volt. Legközelebb bátrabb leszek!



A medjool datolyát is most próbáltam ki először, meggyőzött. Határozottan. Puha, krémes, nagy. Ha sima datolyád van, duplázhatod a mennyiséget. Ha nem áll össze, 1-2 tk. vizet adj hozzá, de csak végszükség estén és apránként. Nehogy ragacsos legyen a massza.
Ha gondosan válogatod meg a hozzávalókat, és magad készíted a csokit, még a nyers étrendbe is belefér!

Hozzávalók kb. 15 darabhoz:
  • 6-7 szem puha, medjool datolya
  • 1 kk. vanília por
  • néhány ek. mogyoróvaj
  • 1 tábla magas kakaótartalmú étcsoki
  • himalája só



Elkészítés:
  • A kimagozott datolyát és a vaníliát aprítógépben masszává dolgozzuk.
  • Golyókat formálunk belőle (nedves kézzel), majd bedobjuk a fagyasztóba kis időre. Nekem csak annyit volt bent, míg elrongyoltam a legközelebbi bioboltba mogyoróvajért. Jól dermedjen meg.
  • A gombócok tetejére kávéskanállal mogyoróvajat kenünk. Az enyém elég sűrű, így vizes kézzel a két tenyerem között görgetve körbe tudtam vonni vele. Az sem baj, ha lecsorog rajta. Rusztikus lesz :-)
  • Megszórjuk himalája sóval. (Ha bátrabb vagy, mehet a só egyenesen a datolyás masszába.)
  • Ismét fagyasztó, jó kemény legyen.
  • Gőz fölött megolvasztjuk a csokit és bevonjuk a golyókat.
  • Ha megint a mélyhűtőbe tesszük, hamar kész, de én féltem, hogy így foltos lesz a csoki. Hagytam szobahőmérsékletre hűlni, ezután pedig betoltam a sima hűtőbe. Nyáron csak így marad meg, de ha nincs gatyarohasztó hőség, később ki is kerülhet a hűtőből.

Nem bánjátok meg, ha nekiálltok, varázslatos. Nem lehet betelni vele!!



Forrás: http://minimalistbaker.com/5-ingredient-salted-caramel-peanut-butter-truffles/#_a5y_p=2175672

Megjegyzések