Banánkenyér (vegán)

Sokáig kerestem banánkenyeret, mindenképpen tojásmenteset szerettem volna. Gyors, egyszerű, pár hozzávalós receptet szerettem volna eltartalékolni. Találtam, már többször is készült, bevált :-)



Olyannyira, hogy teljesen magabiztosan álltam neki a barátnőmnél megsütni. Kemény lett a tészta, baja nem lett, szépen kisült, de iszonyatosan porladt és tört szeletelésnél. Nem jelentett ez senkinek sem gondot, ott mindjárt, forrón el is fogyott több, mint a fele :-) Nem tudom mi történt, de gyanítom, hogy a banán volt a ludas.Nem volt három, csak két és fél, viszont utólag visszagondolva kisebbek lehettek, mint amivel eddig én dolgoztam. Amerikai recept, minden csészében mérve, a banán is. Nekem ez három banán volt, és tökéletesen működött is, de azért odaírom a receptbe az eredeti mértéket, kis önkontroll. A többit már kimértem nektek :-) A másik trükk: a lisztet lassan adagolni! Bátor voltam, és beleborítottam mind, hiszen tudom én, hogyan kell ezt megsütni. (Ja, persze... :-D)



Finom reggeli, uzsonna, édes, de nem túlzottan, állagra "szaftos" a banánoknak köszönhetően. Lehet dúsítani, én találtam aszalt mini banánokat, őket is betársítottam a buliba. De amúgy csak magában sütöttem. Magvakkal, diófélékkel, aszalt gyümölcsökkel, csokival, akár marcipánnal remek gyümölcskenyér varázsolható belőle bajlódás nélkül.
Magában, vajjal, mogyorókrémmel, vagy a Rapunzel egyik édes kenőkéjével, lekvárral, mindennel remek ;-)

Hozzávalók:
  • 20 dkg tk. liszt
  • 10 dkg rapadura (vagy más édesítő)
  • 2 tk. szódabikarbóna (helyettesíthető fél csomag sütőporral)
  • 80 ml olaj
  • 3 banán (1 bögre)
  • 80 g aszalt mini banán


Elkészítés:
  • A banánokat pürésítjük. Ha van krumplitörőd, felejtsd el a villát! Sokkal gyorsabb! 
  • Az összes többi hozzávalót hozzákeverjük, folyós, sűrű tésztát kell kapnunk.
  • Kivajazott kenyérformába öntjük, 175 fokon kb. 40-50 percet sütjük. Tűpróba!
  • Amint kicsit hűlt, vegyük ki, és rácson hűljön ki teljesen.




Jó étvágyat!


Forrás: http://www.justapinch.com/recipes/bread/sweet-bread/no-eggs-no-milk-no-problem-banana.html

Megjegyzések