Karalábétócsi rukkolával

Nagyon-nagyon bejön nekem ez a tócsi. Sajna csak nekem. Életem Párja szerint "túl karalábés". (Hát még jó! És a karalábét szereti! Na mondja nekem valaki, hogy a nők a bonyolultak...) Így aztán mindjárt fel is üti a fejét a probléma, a fél adag. Merthogy egy fél karalábéhoz sok egy egész tojás. Elfelezni nemigen lehet. Próbáltam chia maggal, próbáltam vízzel és szójaliszttel, hátha összefogja, de nem. Nem hozta a várt eredményt. Úgyhogy ha magunknak készítjük, akkor inkább süssük ki a vacsora adagot is mindjárt, mert nem éri meg miniben foglalkozni vele... ... :-) Chia mag ettől függetlenül kerülhet bele, növeli a tápértékét ;-)
Köretként izgalmas rukkolás-paradicsomos elegyet készítettem, igazán-igazán feldobja!!



Hozzávalók 2 nagy adagra:

Tócsi:
  • 1 karalábé
  • 1 tojás
  • 8-10 ek. teljes kiőrlésű liszt
  • himalája só
  • opcionálisan: 1 ek. chia mag


Köret:
  • 10-12 koktélparadicsom
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 2 nagy marék rukkola



Elkészítés:
  • A karalábét nagy lyukú reszelőn lereszeljük, majd hozzáadjuk a tócsi többi hozzávalóját. A lisztet kanalanként adagoljuk, vagy legalábbis két kanalanként, lehet, hogy nem kell bele mind. Az is lehet, hogy több kell bele, karalábéfüggő... Sűrű, lapítható masszát kell kapnunk.
  • Kevés sütőolajat forrósítunk, majd a tócsik mindkét oldalát roppanósra sütjük. Lapos fakanállal segíthetsz magadon a fordításnál.
  • A körethez a paradicsomokat félbe vágjuk. 
  • Olajat hevítünk, ez most lehet olíva is, megpirítjuk a zúzott fokhagymagerezdeket. 
  • Mehet rá a paradicsom. Ha levet eresztett és jó szaftosra sült, dobjuk rá a rukkolát. Pár pillanat alatt össze fog esni, figyelni kell rá, mert hamar összeszottyad, úgy már nem az igazi. Ahogy "megereszkedik", kapd le a tűzről. Vedd is ki a serpenyőből, mert ott is tovább fonnyad. 
  • Ez a mennyiség nem biztos, hogy egyszerre belefér, hacsak nem nagy wok-ot használsz. Ha így alakult, akkor most ismételd meg a műveletet a köret másik felével.


Jó étvágyat!!

Megjegyzések