Matcha teás kukoricapehely-falatok

Hogy s mint így vasárnap este? :-) Nálam sül a vacsi, Életem lassan hazaér... Reggel sikerem volt a jógán, azt hiszem, rájöttem a "varjú" trükkjére. Kezdetleges varjú, de varjú :-)



Bioboltból hoztam egy matcha teás fehér csoki receptet. Nem jött be. Finom volt, de a formából csak hűtve jött ki, szobahőmérsékleten nem is tudtam tárolni. Bonbonként nem volt túl élvezetes, pedig eredetileg annak szánták... Eltettem tartalékba, hátha egyszer még jól jön. Aztán találtam a Pinteresten (jó találmány, mi?) egy zöld teás corn flakes-es gyönyörűséget, hát őszinte leszek, rá sem kattintottam a receptre, ezt a krémes csokialapot használtam fel. És egy kis goji bogyó is belekívánkozott. Hogy színe is legyen, ne csak Shrek-kupacokat gyártsak... A mandulavajam időközben elfogyott, volt viszont fél üveg kókuszos mandulakrémem, ezt használtam. A recept úgy írja, hogy csak a kakaóvajat olvasszuk fel, és utána keverjük el benne a többi hozzávalót, de én lusta voltam, rádobtam mindent a gőzre, és szépen homogénné olvasztottam. Ha követtem volna pontosan az utasításokat, talán előbb megdermedt volna, valamit valamiért... Válassz :-)



Hozzávalók:
  • 10 dkg kakaóvaj
  • 10 dkg kókuszos mandulakrém (Rapunzel) vagy mandulavaj
  • 2 nagy ek. méz (az eredeti szerint 50 ml agavé)
  • 1 tk. matcha tea por
  • 1,5-2 kis bögre natúr kukoricapehely (a bögre 2,5 decis)
  • 2 ek. aszalt goji bogyó


Elkészítés:
  • Gőz felett összeolvasztjuk a kakaóvajat, a mandulakrémet (vagy mandulavajat) és a mézet, hozzáadjuk a matcha port.
  • Levesszük a gőzről és kicsit hűlni hagyjuk.
  • Mehet bele a corn flakes, apránként, látni fogod, mennyit "vesz fel", a massza szépen vegye körbe a pelyhet, de a végén tudd formázni is.
  • Szórd bele a bogyókat.
  • Lassan hűl! Néha keverd át, különben az alja beleköt. 
  • Ha a folyékony csokialapból krémes massza lesz, formázz golyókat (borzas golyókat :D) és sütőpapíron hagyd megszilárdulni.



Egészséges nasi, nálunk nagy sikere volt!! Még annál is jobb lett, mint ahogy elképzeltem, és ez ritkábban fordul elő, mint fordítva ;-) Közben a vacsi is megsült..... :-)

Jó étvágyat!

Megjegyzések