Zöldbabos batyus lazac

Kezdek bepöccenni a vasárnapi portörölgetéstől... A laptopnál járva beugrott, hogy van a tarsolyomban egy jó kis halacska recept, amit még nem ismertek. (Tőlem legalábbis nem...) Ennyi szünet belefér mielőtt izzítom a porszívót ;-) Mára gondolom már nem főztök, de a jövő heti menüből ki ne hagyjátok!!



Komaasszonyom panaszkodott, hogy nem sikerült neki omlósra sütni a lazac filét, először nyers maradt, kicsit később pedig már kiszáradt. Na, ez aztán omlik. Folyik szét a szájban.......................... Én kis étkű vagyok, férjem nem éppen, kettőnknek három szeletet készítettem, pont így volt jó!




Hozzávalók 3 batyuhoz:

  • 3 szelet lazacfilé
  • kb. 20 dkg friss zöldbab (egy jó nagy marék)
  • 6 koktélparadicsom
  • 3 tk. pesztó
  • 3 tk. friss citromlé
  • 6 tk. olívaolaj
  • himalája só, fekete bors




Elkészítés:

  • A zöldbabot sütés előtt picit meg kell párolni, dobd pár perce forró, lobogó vízbe. 3-5 perc elég.
  • Ha bőrös a lazac, szépen fejtsd le róla. Mindkét oldalát sózd, borsozd.
  • A paradicsomokat vágd félbe.
  • Most be is kapcsolhatod a sütőt, 200 fokos legyen. Készíts elő 3 alufóliadarabot. 
  • A batyukat így állítod össze: forrázott zöldbab, só, olívaolaj, lazac, citromlé, pesztó, paradicsomszeletek, olívaolaj, só.
  • Csomagolj :-) A rövidebb széleket hatjsd be, majd a hosszabbik széleket fogd össze és zárd be. Ne legyen szoros, hagyj helyet a keletkező gőznek!
  • 25-30 perc alatt készre sütjük.
  • Jázminrizzsel tálaljuk.



A receptet a pinteresten találtam, annyit változtattam, hogy én egyesével készítettem a batyukat, ő pedig sózta, olajozta a zöldségeket, és azután osztotta szét. Tulajdonképpen teljesen mindegy. Az eredeti receptet itt találod: http://www.cookingclassy.com/2015/07/pesto-salmon-and-italian-veggies-in-foil/


Megjegyzések