Mángoldos pite

Olaszországban, a barátnőmtől tanultam ezt a gyors pitereceptet. Sok spenótja volt, így összedobtuk ebédre. Résen voltam, fejben mindent jegyeztem :-) Én mángoldot vettem a helyi piacon, szép piros szárút, de azt nem gondoltam végig, mihez kezdek vele. Így aztán Olaszországból hazaérve gyorsan pite lett belőle.



A mennyiségekért bocs, de a barátnőm is csak szemre dolgozott, így magamra maradtam, én is így tettem. Amúgy azokat a hozzávalókat, amikhez nem tudok pontos súlyt adni, nem lehet sem alul-, sem pedig túladagolni... Hiszen a reszelt sajt mennyisége is igencsak ízlés kérdése...



Magamra maradtam a pitémmel, mert kedves férjemnek nem igazán jött be, de nem jelentett gondot, hogy elpusztítsam. Azóta készítette már a családban más is, szintén sikere volt.
Épp büszkélkedtem Timcsianyunak a művemmel, mikor válaszul fotókat kaptam az aktuális Praktikából, ami tele volt sós pitékkel, spenótossal, mángoldossal, minden félével. Nem tudtam, hogy ilyen naprakész vagyok :-D



Hozzávalók:

  • 1 marék mángold (vagy spenót)
  • 250 g sovány túró vagy ricotta
  • 2 tojás
  • (himalája) só, bors, reszelt szerecsendió
  • reszelt pecorino sajt
  • 1 csomag leveles tészta



Elkészítés:
  • A mángoldot (spenótot) forrásban lévő vízbe dobjuk, majd kihalásszuk. Nem kell megfőzni, fél perc-1 perc elég, csak kicsit essen össze.
  • Jöhet a "krém": keverjük simára a túrót/ricottát a tojásokkal, fűszerezzük ízlés szerint. Így utólag belegondolva mehetett volna bele fokhagyma is, ha gondolod, turbózd fel!
  • Reszeljünk egy kevés pecorino sajtot, talán öt deka körül lehetett, majd keverjük ezt is a szószba.
  • Végül forgassuk bele a mángoldot (spenótot). Nem szükséges előtte felaprítani, úgyis szeleteljük a pitét.
  • Vajazzunk ki egy piteformát, nyújtsuk bele a leveles tésztát, jusson körben a peremre is. A kilógó részeket vágjuk le.
  • Öntsük bele a tölteléket, a maradék tésztával pedig fedjuk be körben a szélét.
  • 180 fokon fél órát sütjük, amíg szépen megpirul.




Jó étvágyat!
smile hangu

Megjegyzések