Sugar cookie - az amerikai keksz

Nem tudom lefordítani a nevét, mert magyarul a cukortészta teljesen mást jelent, azt a formázható fehér cukormasszát, amiből tortadíszeket készíthetünk. Itt most nem erről van szó, hanem az amcsik híres kekszéről. Karácsony táján lépten-nyomon belebotlottam, főleg a Pinterest-en. Minden recept az eredeti, a tökéletes verziót ígérte. Nos, tök egyformák voltak :-) Egy dologban különböztek, a pihentetésben. Az egyik azonnal felhasználta, a másik órákat hűtötte sütés előtt. Én kétszer sütöttem, egyszer siettem, így rögtön ki is sütöttem őket, később kicsit pihentettem, jó lett az mindenhogy.




A forrásként használt recept irtó sokat variál a kekszekkel, sütőpapír között nyújta (nekem nem ragadt sem a deszkára, sem a sodrófára, persze be voltak lisztezve), szaggatás és sütés között még fagyasztóba teszi őket... Nem tudom, mit javíthat az állagán, kicsi a fagyasztóm, nálam ez a lépés kimaradt. Meg amúgy is, vannak elveim egy keksz sütésénél, ha tovább tart, mint egy komplett torta, már nem is érdekel :-D Én mindezzel nem variáltam...

Mikor kisült, rájöttem, mitől vannak úgy oda, a keksz folyik szét a szájban, omlós, de nem törik, tényleg isteni! De nem tartja olyan jól ezt az állagot, mint a mi jó kis linzerünk :-) Utána is jó természetesen, sőt, ha minden igaz, van egy adag nekem eltéve, ami finoman szólva nem mostanában készült, és még mindig jó. De ha lehet, frissen büszkélkedjünk vele...




Nézzük az alaptésztát. Bocs, de nem mértem le a hozzávalókat, én is bögrével dolgoztam, 2,5 decissel. 

Hozzávalók:

  • 3 bögre teljes kiőrlésű liszt
  • 1 tk. sütőpor
  • 1 bögre szobahőmérsékletű vaj
  • 1 bögre nyírfacukor (vagy más természetes édesítő)
  • 1 tojás
  • ízlés szerint mehet bele pici őrölt vanília


Elkészítés:

  • A lisztet összekeverjük a sütőporral.
  • A vajat habosra keverjük a nyírfacukorral, majd mehet bele a tojás is.
  • Több részletben dolgozzuk hozzá a lisztes keveréket, a végére váltsunk fakanálra, majd a kezünkre.
  • A puha vaj miatt ragacsos lesz, tedd hűtőbe, de ne túl sokáig, csak annyira keményedjen meg, hogy dolgozni tudj vele. Ha valamiért bent marad, mert más dolgod van, akkor tovább kell a pulton pihentetned nyújtás előtt, akkor sem történt semmi.
  • Kinyújtjuk, kiszaggatjuk, 180 fokon (+légkeverés) 8-10 percet sütjük. Ha egy kis színt kap, vedd is ki!



Ez az alaptészta, lehet variálni minden földi jóval, én egy sós karamelles változatot fogok mutatni. Hmmm.... :-)

Forrás: http://makebakecelebrate.com/lets-talk-about-rolled-sugar-cookies/

Megjegyzések