Málnás-mandulás zabkeksz

Az a jó ebben a kekszben, hogy szeszélyes nyarunk bármely napján telitalálat lehet. Forró napokon frissít benne a málna, hideg napokon pedig igazi lélekmelengető. Nem lehet vele melléfogni :-)
Először ki akartam hagyni a liofilizált (fagyasztva szárított) málnát, van itthon, de valamiért tartogatom. Hogy mire, azt én magam sem tudom, ezért végül úgy döntöttem, ha már lúd....... legyen jóóóóóóó kövér!
Bögrés recept, 2,5 decis bögrét használtam. Sima málnával nem merném, szerintem eláztatja, inkább valamilyen aszalt gyümölccsel helyettesíteném. Vagy csokival. Vagy mindkettővel ;-) Jó kis alapkeksz, remekül variálható. Puhább fajta zabkeksz lesz belőle, eláll, de idővel "gumisabb" lesz, zárt dobozban is. Sokáig ne tartogasd, ha nem muszáj, de kétlem, hogy ezzel gond lenne!



Hozzávalók:

  • 1 bögre zabpehely
  • fél bögre darált mandula
  • 3 ek. keményítő (negyed bögre)
  • 1 tk. sütőpor
  • csipet himalája só

  • 2 ek. darált lenmag
  • 5-6 ek. meleg víz
  • 60 ml agavészirup
  • 3 ek. olvadt kókuszzsír (nyáron úgyis folyik, ha neked épp szilárd, elég 2 ek., úgy több fér a kanálra)
  • 1 vaníliarúd kikapart belseje
  • 15-16 szem fagyasztva szárított málna - pontosan nem emlékszem, számoltam a recept miatt, de bele is csipegettem :-D




Elkészítés:

  • A darált lenmagot öntsük nyakon a meleg vízzel, hagyjuk állni, amíg kimérjük a többi hozzávalót.
  • Keverjük össze az első 5 hozzávalót.
  • A vaníliát, az agavészirupot (vagy mézet, juharszirupot, almalésűrítményt.......) és a kókuszolajat keverjük a lenmagos vízhez.
  • Ezután dolgozzuk össze a száraz és a nedves hozzávalókat.
  • Végül jöhet a málna, vagy amit választunk. Ha fagyasztva szárított málnád van, morzsolgasd bele a tésztába, így mindenhová jut ;-)
  • Kicsit állnia kell a masszának, ráérünk most bekapcsolni a sütőt (200 fok). Öt perc elteltével evőkanállal kupacokat teszünk a tepsire, majd szépen ellapogatjuk. 
  • Egy ismerőstől kaptam régebben szárított málnaport, megszórtam vele a tetejét. A második tepsinél, elsőre ugyanis elfelejtettem, hogy ezzel még fel szerettem volna turbózni :-) Hagyhatod meztelenül is, ami hirtelen eszembe jut, az a kókuszreszelék, azzal is jól mutathat.
  • Kb. 10 percig sütjük őket, rácson hagyjuk kihűlni. 


Szép nyarat! :-)


Forrás: http://www.pures-geniessen.com/kochen-allergenarm/rezept-dessert-suesses-glutenfrei-eifrei-fructosearm/vollwertige-haferkekse-glutenfrei-vegan-fructosearm.html


Megjegyzések