Szezámos joghurtkrém

A kesukrémes joghurtot kicsit átdolgoztam, teljesen más lett a végeredmény. Kesukrém helyett tahini, szezámkrém került bele. Elég pikáns, elsőre fél adag tahinivel javaslom, kóstold meg, és ha úgy érzed elég, ne tegyél többet. Én bevállaltam a nagyobb adagot, ízlett, de nem biztos, hogy mindenki vevő rá. Kisebb adaggal viszont bárkinél megállja a helyét. A kesukrémes olyan látványos volt a piros-sárga gyümölcskombinációval, hogy ezen nem is változtattam, most viszont mangó került bele. És chia maggal is feldobtam :-)



Most fél adagot készítettem, a múltkor kifogott rajtunk, maradt belőle uzsonnára is. Ennyi viszont pont elfogy egy gyengébb reggelen, főleg sok gyümölccsel. Müzlivel, reggelizőpehellyel is dúsítható ;-)



Hozzávalók:
  • 1 doboz görög joghurt (200g)
  • 2 ek. tahini (szezámkrém)
  • 2-3 ek. méz vagy agavé szirup
  • 1 ek. chia mag
  • 1 mangó
  • 1-2 ek. aszalt goji bogyó
  • tetejére: szezámmag (nálam hántolatlan)




Elkészítés:
  • A joghurtot, a tahinit, a mézet és a chia magot kikeverjük. Ha időben résen vagyunk, készítsük el előző este, így a chia jól megszívja magát.
  • A goji bogyókat áztassuk be kevés vízbe, hogy felpuhuljanak. Elég neki néhány perc is, mire kelleni fog, megpuhul. A mangót felkockázzuk.
  • Poharakba rétegezzük a joghurtot és a gyümölcsöt, aszalt gyümölcsöt. Tetejére szezámmagot szórunk.

Jó étvágyat! :-)


Megjegyzések