Amarantos palacsinta mézes joghurttal

Ennél rosszabbul soha ne induljon egy reggel... :-D



A Billa havi receptújságjában találtam rá erre a receptre. Elsőre csak tessék-lássék módjára öntöttem bele az amarantot, de tudtam: ebből szerelem lesz :-) Másodszorra pontosan kimértem... Így a többi hozzávalón kellett alakítanom, de végül meglett... 

Lekvárral, mogyorókrémmel (tonkababos mandulakrémmel!!) is isteni, de hogy ne unjunk rá a palacsintára, mézes joghurtot kevertem ki hozzá. Jól megpakoltam a tányérom, természetesen nem fért belém mind, így eltettem tízóraira. Addigra teljesen átázott a joghurttól, de ez nem vált kárára, sőt!... ;-)



Hozzávalók:

  • 10 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 30 g puffasztott amarant
  • 1 vaníliarúd kikapart belseje
  • csipet himalája só
  • 2 tojás
  • 2 dl szóda
  • 3 ek. olaj
  • 1 ek. agavészirup

Tálaláshoz: kis pohár görög joghurt (200g), 3 ek. méz, puffasztott amarant.


Elkészítés:

  • A száraz hozzávalókat összekeverjük, majd hozzáadjuk a tojásokat, végül a szódát, az olajat és az agavét (vagy mézet).
  • A joghurtot simára keverjük a mézzel.
  • Forró serpenyőben, nagyon kevés olajon kisütjük a palacsinták mindkét oldalát. Egy darab kb. 2 evőkanál tészta.
  • A mézes joghurttal rétegezve vagy meglocsolva tálaljuk, a tetejére szórhatunk egy kis amarantot.


Jó étvágyat!



Megjegyzések